Blondie, 12 år
08. november 2021
nogle af mine venner gør grin af mig fordi jeg har dobbelthage og har lidt monobryn
nogle af mine venner gør grin af mig fordi jeg har dobbelthage og har lidt monobryn og jeg kan ikke sige fra hvad skal jeg gøre?

GirlTalks svar
Kære du <3
Mange tak for dit brev! Hvor er det dejligt og modigt, at du skriver ind til GirlTalk.
Jeg kan love dig, at der ikke er noget galt med dig og at du er smuk lige som du er <3. Hver krop er nemlig unik og smuk uanset hvordan man ser ud.
Hvor er det hårdt når dine venner gør grin af dig, det gør mig ked af at høre. Det lyder som om de ikke er nogle særligt gode venner, hvis de gør grin af dig og af hvordan du ser ud. Der er INTET galt med dig, det er ikke okay at de gør grin af dig. Nogle gange hvis folk har det svært med hvordan de selv ser ud, så kan det være de begynder at gøre grin af andre, men det betyder mest at de selv har nogle problemer. Så det har ikke noget med dig at gøre.
Har du måske prøvet at snakke med dine venner som gør grin af dig, og fortælle dem at de faktisk sårer dig. Måske ved de ikke selv, at de gør noget galt.
Hvis du ikke har mod på at snakke dem, så kan du også spørge en forælder eller måske en lærer du føler du stoler på. Jeg er sikker på de også har oplevet at nogle har gjort grin af dem. Du er nemlig ikke alene <3.
Jeg håber virkelig at du kan bruge mit svar til noget. Hvis du har mere du gerne vil snakke om, eller har flere spørgsmål, må du meget gerne skrive ind til os på chat eller SMS rådgivningen, vi sidder mange og er klar til at lytte <3. Husk på, at du er værdifuld <3
Mange knus fra Sofie