Kristine, 15 år
28. oktober 2021
Alle pigerne fra min klasse snakker kun om sex
Alle pigerne fra min klasse snakker kun om sex konstant, som i det eneste! Altså det er som om at lige nu handler det kun om at finde en lækker kæreste som er ældre som man knepper med hele tiden! Og er sammen med hele tiden!

GirlTalks svar
Kære Kristine
Tusind tak fordi du skriver ind og tør dele din frustration med os<3
Det lyder i hvert fald på mig som om, at du er frustreret over den “konstante” snak om sex, som du selv skriver. Det må også være træls, hvis du føler, at alle samtaler kun handler om det, specielt hvis du ikke selv har lyst til at snakke om sex hele tiden. Du skal bare vide, at det er HELT okay, hvis du ikke har interesse i sex og at i at snakke om det <3 Det er meget forskelligt hvor man er i forhold til det emne når man er 15 år. Nogle er vildt optaget af sex og kærester og er allerede seksuelt aktive i den alder, mens andre ikke engang har skænket det en tanke. Begge ting er fuldkommen normale og du skal på ingen måde føle dig tvunget eller presset til at deltage i en samtale eller ting du ikke er klar til 😊
Nu ved jeg ikke, om du har prøvet at sige til pigerne i din klasse, at du synes det er træls at alt handler om sex og at finde en kæreste? Hvis ikke, så tror jeg, at det ville være en god idé at sige det højt, for hvem ved, måske er der andre piger i din klasse der har det på samme måde som dig og så kan I snakke om andre ting sammen?
Det kan også være, at pigerne er meget optaget af sex lige nu, fordi det er nyt og spændende. Når der så er gået lidt tid, kan det være, at de finder ud af, at de ikke kun har lyst til at snakke om sex og kærester og så begynder de at snakke om andre ting igen 😊
Jeg håber, at mit svar har hjulpet. Husk på, at du altid er mere end velkommen til at skrive til os på sms eller chatten <3
De kærligste hilsner
Julia