Bee,
11. oktober 2021
Jeg bliver valgt fra, fordi jeg er nonbinær
Jeg er lige kommet ud som nonbinær men nu syntes mine drenge venner jeg er mærkelig og mine pige venner vælger mig fra. Jeg føler ikke jeg er en af dem mere men jeg kender ikke andre nonbinære så jeg føler ikke at jeg er virkelig. Jeg er bare en klump kød uden at være et menneske.

GirlTalks svar
Hej Bee!
Tusind tak for dit brev ❤ Hvor er du bare god til at sætte ord på, hvordan du har det. Jeg skal prøve at gøre mit absolut bedste for at besvare dine tanker så godt som muligt.
Først og fremmest vil jeg bare lige sætte en stor fed streg under, at du er lige så meget menneske som alle andre. Ingen skal nogen sinde prøve at overbevise dig om andet. Jeg læser dine ord og jeg ser DIG. Du er ikke bare en klump kød. Du tænker, føler, ser, hører, mærker og du er god nok lige præcis som du er. Jeg synes, at det er simpelthen så beundringsværdigt, at du står ved dig selv og den person, du er.
Du skriver, at du lige er kommet ud som nonbinær, og at dine venner har valgt dig fra. Det gør mig ondt at læse, at du har oplevet det, blot ved at være dig selv. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan de har valgt dig fra – om de aktivt har taget helt afstand, om de har sagt noget eller behandlet dig rigtig skidt. Uanset hvad, kan jeg sagtens forstå, at du føler dig meget udenfor og har det sådan som du beskriver det. Jeg forestiller mig, at du nok allerede har snakket med dem om det, og sat spørgsmålstegn ved deres pludseligt ændrede adfærd overfor dig. Du skriver, at dine drengevenner synes, du er mærkelig. Har de sagt sådan til dig? Jeg tænker, at rigtige venner accepterer og støtter op om sine venner, uanset kønsidentitet. Du er jo stadig dig, og det gør mig ondt, at de ikke ser det.
Kender du mon nogen, der kan støtte dig og måske atter give dig følelsen af at være et menneske? En anden ven/veninde, bekendt, familie eller andet?
Det her svar til dig går jo desværre kun én vej, men du skal vide, at du altid er meget velkommen til at skrive til vores chat- eller SMSrådgivning, skulle du få lyst til at snakke lidt mere med et andet menneske, der også ser dig.
Sig til dig selv, at DU ER GOD NOK ❤
Mange varme og kærlige hilsner,
Henriette, GirlTalk