Mia, 13 år
11. oktober 2021
Jeg er biseksuel, men tør ikke at sige det til mine forældre
Jeg er biseksuel men tør ikke at sige det til mine forældre fordi jeg er bange for at de ikke acceptere det.

GirlTalks svar
Kære Mia. Tak for dit modige brev.
Du skriver, at du kan være bange for, om dine forældre vil acceptere, at du er biseksuel. Til det vil jeg starte med at skrive, at din seksualitet jo ikke definerer dig som person. Det vil sige, at du stadigvæk er Mia, men at du blot kan blive forelsket i både piger og drenge. Det er jeg sikker på, at dine forældre nok skal huske – at du stadigvæk er deres datter :-)
Det er stadig meget nyt, at vi i samfundet er begyndt at acceptere og forstå flere og flere ”måder” at være menneske på. Det handler om, at køn og seksualitet ikke længere er så “enkelt”, som man har forstået det førhen. Derfor kan dine forældre måske have svært ved at FORSTÅ det, men jeg er sikker på, at de vil acceptere det! Du kan jo prøve at forberede dig på måske at skulle forklare dine forældre, hvad det betyder for DIG at være biseksuel. Det kan være en kæmpestor hjælp for dem i at forstå, hvad det vil sige, at deres datter er biseksuel.
Husk, at det er en rettighed at kunne elske hvem end, man vil. Og dine forældre elsker dig – ligegyldigt hvem du bliver forelsket i.
Knus fra Nikoline, GirlTalk