Emma, 14 år
15. oktober 2021
Jeg er blevet vild med en fyr, men andre siger at han kan finde på at være utro
Jeg er en pige på 14 år, jeg er blevet vild med en fyr som jeg lærte at kende igennem nogle venner. Han har sagt at han også kan lide mig, men har hørt fra andre at han kan finde på at være utro.. ved ik hvad jeg skal gøre?

GirlTalks svar
Kære Emma,
Hvor er det bare sejt, at du kan række ud efter hjælpen, når du har brug for den! 😊
Ej, hvor er det bare dejligt, at du er blevet vild med en fyr, og at han også kan lide dig. Først og fremmest er det vigtigt, at du lytter til dig selv og følger dit hjerte og din mavefornemmelse. Det lyder som om, at du ikke behøver at tage en beslutning lige nu om I fx skal være kærester, så har du lyst til at udforske det og lære ham bedre at kende?
Det er svært for mig at svare på, om han har været utro eller ej, så du kunne evt. spørge ham selv enten nu eller senere, når de er blevet lidt mere seriøst mellem jer. Så ville jeg nok vælge at tro på, hvad han svarer, hvis du har lyst til at give det en chance, selvom man aldrig kan være 100% sikker på, at han taler sandt.. Selvom han har været utro før, kan det jo også sagtens være, at han er blevet klogere i mellemtiden, og at han med dig ikke føler et behov for at være det - mennesker kan heldigvis forbedre sig 😉
Nu ved jeg ikke hvem der har fortalt dig, at han kan finde på at være utro. Er det dine venner? Er der flere, som har fortalt det uafhængigt af hinanden? Føler du at du kan stole på dem? Har de et motiv for at lyve overfor dig? Nogle gange er det jo bare rygter, og hvor ville det være synd, hvis de skulle begrænse din/jeres lykke :/
Jeg er glad for at høre, at du tænker dig om og prøver at passe på dig selv så du ikke bliver såret!
Jeg håber, du kan bruge mit svar, ellers er du meget velkommen til at skrive igen 😊
Jeg sender en stor krammer din vej og ønsker dig al held og lykke med det ❤
Kærlig hilsen Maria fra GirlTalk