Filipa, 14 år
13. oktober 2021
Jeg er forelsket i en dreng, men han kan ikke lide mig tilbage
jeg er forelsket i en dreng men jeg ved at personen ikke kan lide mig hvad skal jeg gøre

GirlTalks svar
Kære Filipa. <3
Hvor er det bare sejt, at du skriver ind til mig om dine følelser. Det er godt nok en hård situation du står i. Det at være forelsket er jo en stor følelse og det gør så ondt, når personen ikke kan lide en igen. Det er jeg ked af at at høre, at du har det sådan.
Du skriver, at du ved at drengen du er forelsket i, ikke kan lide dig. Er det fordi du har selv snakket med ham om det? Jeg er sikker på, at det ikke er fordi han ikke kan lide dig, du er nemlig værdigfuld, ligesom du er. Det at han ikke er forelsket i dig, kan simpelthen gøre så ondt. Det er bare så vigtigt, at du ved at der er INTET galt med dig, du er lige som du skal være <3.
Nogle gange oplever vi desværre at være forelsket og at personen man er forelsket i, ikke føler det samme og man kan føle sig så ensom. Det kan derfor være, at det ville være en god idé at dele dine tanker og følelser med en du stoler på? Har du en veninde eller måske kan du snakke med din mor om det? Hun kan sikkert også fortælle dig, at hun nok også har prøvet at stå i din situation. På den måde, kan det være du ikke føler dig alene om dine følelser, og derfor kan du måske lave planer om at lave noget sjovt eller hygge med en veninde eller din mor. På den måde kan man glemme lidt en gang i mellem hvor ondt det kan gøre.
Hvis du føler, at du ikke kan dele dine tanker med nogle personer omkring dig, skal du huske, at du ALTID kan skrive ind på vores chat. Så kan vi snakke lidt mere om hvordan du har det, om dine tanker og komme på endnu flere idéer til, at hele dit hjerte og få det godt igen. Jeg lover dig, at alt skal gå godt igen, og at du nok skal finde ro i dine følelser igen. Lige pludselig kan du have glemt ham. Selvom det virker helt umuligt lige nu. Du er ikke alene og du er så modig at skrive herind. <3
Knus fra Sofie, GirlTalk