Skye, 13 år
28. oktober 2021
Jeg er homoseksuel og kønsqueer og jeg bruge de/dem pronomener
Jeg er homoseksuel og kønsqueer og jeg bruge de/dem pronomener - trods det insisterer alle mine klassekammerater på at siger jeg er en lesbisk pige og det stinker virkeligt.

GirlTalks svar
Kære Skye.
Tak for at du skriver hertil.
Det lyder til at du ikke bliver mødt af dine klassekammerater der hvor at du gerne vil mødes, men at de laver sjov ud af en situation der ikke er sjov i.
Jeg vil ønske at jeg kunne give dig et kram.
Jeg tror nogle gange at folk driller fordi de ved at det går en på og det er et lidt ømt emne. Jeg er virkelig ked af at du skal opleve det. Jeg håber at det går over. Det kan godt føles som om at man er alene i sådan nogle ting, men jeg ved, at der kan være mange som har det på samme måde. Derfor er det rigtig godt, at du skriver herind så andre også kan vide at de ikke er alene.
Måske ville du kunne sige til dem at det faktisk er virkelig ubehageligt når de siger de ting til dig og at det gør dig enormt ondt. Jeg har selv god erfaring med, at når man skal sige sådan nogle ting, at man er ærlig og rolig. Derudover er en idé at tage udgangspunkt i hvordan man selv har det og forsøge at forstå hvorfor de andre gør som de gør.
Med det mener jeg at næste gang de siger det kan du spørger undrende eller roligt, “hvorfor kalder du mig de til?”
Jeg håber at du kan bruge nogle af mine idéer.
De varmeste hilsner Fiona, Girltalk rådgiver