Clara, 12 år
11. oktober 2021
Jeg har fået mit første crush på en fra min klasse
Jeg har fået mit første crush på en fra min klasse for et år siden men har holdt det hemmeligt. For et par dage siden sagde jeg det til en af mine venner. Dagen efter fortæller min bedste ven alle i min klasse at hun kan lide den amme dreng. Nu bakker de hende op og fortæller dem konstant at de ville være et godt par. Det er til at blive dødsyg af.

GirlTalks svar
Kære Clara. Tusind tak for at have skrevet til Pigetanker. Jeg ved, at mange andre piger (desværre) har oplevet det samme som dig.
Øv, hvor er det bare ærgerligt, at du er havnet i den situation. Jeg kan sagtens forstå, at du er blevet ked af at betro dig til en veninde, for derefter at opleve, at hun ikke bakker dig op i det. Det er jo også sådan, at man i virkeligheden ikke selv kan vælge, hvem man bliver forelsket i. Derfor kan det godt være, at hun faktisk også er forelsket i ham.
Det betyder dog ikke, at din veninde og dit crush passer BEDRE sammen end dig og dit crush ville gøre. Jeg har stor forståelse for, at det til at ”blive dødssyg af” at høre på, når nu du også kan lide ham. Måske kunne du fortælle din veninde, at du er blevet ked af, at det nu kun handler om hende. Og at du bliver såret, når ingen siger, at dig og ham ville passe godt sammen. Forhåbentlig kan hun sagtens forstå dig, og måske vil det hjælpe til, at de ikke taler så højt om det i klassen, for at tage hensyn til dig.
Jeg håber, du får talt med din veninde. Og at dit crush får øjnene op for dig!
Varme hilsner fra Nikoline, GirlTalk