Pige, 15 år
28. oktober 2021
Jeg havde noget med en og nu er vi begyndt igen
Okay så, jeg havde noget med en i 2 uger og vi sluttede det og nu efter 2 uger igen er vi lidt ligesom begyndt igen, men jeg er bare så forvirret og stresset og ved ikke hvad fuck det er jeg laver😩og jeg elskede ham der i de to uger og troede at mine følelser for ham var gået væk, men han kyssede mig, og nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre ved mig selv, er det noget i kan hjælpe med?🙏🏼

GirlTalks svar
Hej og tusinde tak for dit brev!
Det er så sejt at du skriver herind og jeg vil rigtig gerne hjælpe dig <3
Fort det første, vil jeg fortælle dig at du er ikke alene <3 Jeg ved med sikkerhed, at du ikke er den eneste pige i verden, der lige nu sidder og er forvirret og ude af sig selv, på grund af kærlighed og følelser.
Jeg har personligt også været der. Flere gange, og det er helt normalt. Det er helt normalt at føle sige pisse forvirret og stresset, men det hele skal nok blive bedre <3
Følelser kan være svære og mega uoverskuelige at finde rundt i. At elske er et stort ord, og store følelser kan nemt forveksles med at elske. Men jeg tror, at det er nemmere at finde overblik i situationen, hvis du træder et skridt tilbage og ser dine følelser som en forelskelse, frem for at elske. Det kan tage lang tid før følelsen af forelskelse, går over i at elske. Men det skal nok ske, hvis det er meningen <3
Jeg hører dig sige at ”vi sluttede det”. Altså, var det hverken den ene eller den anden, der ikke ville være sammen og stoppede det. Jeg håber det er forstået rigtigt!
Jeg hører dig også sige, at du holder meget af ham.
Derfor vil jeg råde dig til, at stille dig selv et spørgsmål. ”Hvad er det værste der kan ske?”
Det vigtigste er, at du er glad og føler dig tryg med ham. Så skal du huske, at du helt selv bestemmer, hvornår du ikke har lyst til at være i det mere, hvis det bliver for overvældene for dig.
Men den eneste der kan mærke efter, hvad der føles rigtigt og forkert, er dig selv <3 Hverken mig, dine venner, veninder eller familie, kan fortælle dig hvad der er ”det rigtige” at gøre.
Du kan selvfølgelig prøve tale med dine veninder om det, hvis du har lyst til det?<3  De kender dig og måske kender de også drengen du taler om. Jeg ved fra mig selv, at det altid hjælper at tale med en god veninde om tingene.
Du skal huske, at du også altid er velkommen til at skrive til os, inde på GirlTalk chatten, hvis der er mere du har brug for at tale om <3
Jeg håber mit svar kan hjælpe dig en smule på vej til at finde hoved og hale i alle følelserne <3
Held og lykke!
Kærlig hilsen Rosa