Caroline, 12 år
13. oktober 2021
Jeg tør ikke fortælle min klassekammerat, at jeg kan lide ham
Jeg kan godt lide min klassekammerat men jeg er bange for at fortælle ham det. Han kigger på min røv og bryster meget ofte. Hvad skal jeg gøre?!

GirlTalks svar
Hej Caroline.
Tusinde tak for dit brev til Pigetanker – jeg er superglad for, at du har skrevet herind.
Det kan være rigtig svært at finde ud af, hvad man skal gøre når man er blevet forelsket eller godt kan lide en. Jeg husker tydeligt første gang jeg selv var vild med en – det var også en dreng fra min klasse. På den ene side var det en rigtig dejlig følelse, men samtidig var det også lidt skræmmende, fordi jeg blev lidt usikker på mig selv og ikke anede, om han også godt kunne lide mig. Du skriver, at han ofte kigger på din røv og dine bryster, så det kunne godt lyde som om, at han synes du ser godt ud, og at han måske også kunne være interesseret i dig 😊❤
Du skriver, at du er bange for at fortælle ham, at du godt kan lide ham. Det kan jeg rigtig godt sætte mig ind i, for det kan virke skræmmende at skulle fortælle, fordi man jo er bange for at få en afvisning. Men samtidig vil mit bedste råd til dig være at overveje, om du måske alligevel kunne samle mod til at snakke med ham om det? Det er nok den eneste måde, hvor du faktisk kan finde ud af, om han også godt kan lide dig. Det betyder selvfølgelig også, at der er en risiko for, at han siger, at han ikke har det på samme måde. Selvom det aldrig er sjovt at få en afvisning, er man også nødt til at tage nogle chancer, når det kommer til kærlighed og følelser. Hvis du snakker med ham om det og fortæller, hvordan du har det, så kan du i det mindste få noget afklaring af, om han har det på samme måde eller ej. Uanset hvad svaret bliver, så slipper du for at skulle gå og bekymre dig alt for meget over, om han mon også kan lide dig 😊
Hvis du stadig sidder med en masse tvivl om, hvad du skal gøre og gerne vil snakke med nogen om det, er du altid meget velkommen til at skrive ind til vores chat- og SMSrådgivning.
Jeg krydser fingre for dig og håber det kommer til at gå godt ❤
Kæmpe kram fra Maja, GirlTalk