Yara, 12 år
21. oktober 2021
Min bedste ven er forelsket i mig
Min bedste drenge ven er forelsket i mig..jeg kan også godt lide ham men det føltes bare forkert

GirlTalks svar
Kære Yara,
Tak fordi du skriver ind. Det er dejligt, at du rækker ud til os – og får sat lidt ord på det, der fylder i dine tanker.
Jeg kan godt forstå, at det kan være svært, når din bedste ven er forelsket i dig, og du pludselig skal tage stilling til hvad du selv føler. Faktisk har jeg selv prøvet det engang, og var meget forvirret over, hvad jeg følte, og hvad jeg skulle gøre med mine følelser og tanker. Så det er virkelig sejt, at du skriver hertil for at få lidt hjælp! <3
Du skriver, at du faktisk godt kan lide ham, men at det føles forkert. Det er helt i orden at have det sådan, der er ikke nogen følelse der er forkert! Det er faktisk rigtig godt, at kunne mærke hvad man føler. Det næste du kan gøre er derfor måske, at overveje hvorfor det føles forkert? Og hvad du ellers tænker og føler om det hele?
Jeg tror også, at det kan være rart, at tale med nogle om det. Det kunne fx være en god veninde, eller en du tror vil forstå dig. Det kan også være, at du faktisk kan tage en snak med din ven, som er forelsket i dig. Nogle gange bliver tingene meget nemmere, hvis bare man snakker om dem sammen! Så kan han måske sætte sig ind i hvad du tænker og føler, og du kan selv blive klogere på det hele.
Jeg håber at dette hjælper dig lidt på vej <3 Hvis du har brug for at tale mere om det, er du altid velkommen til at skrive til os i chat-rådgivningen!
Stort knus herfra,
Sara