Clara, 16 år
21. oktober 2021
Min kæreste føler, at han ikke er god nok til mig
Jeg har en kæreste som tit føler at han ikke er god nok til mig og han prøver så godt han kan at vise at han elsker mig og jeg ved ikke hvad jeg skal sige til ham.

GirlTalks svar
Hej Clara,
Tusind tak for dit brev - hvor er det godt, at du vil dele dine tanker <3
Du skriver, at din kæreste tit føler, at han ikke er god nok til dig, og at han prøver at vise, at han elsker dig, men du bliver i tvivl om, hvad du skal sige til ham. Jeg kan forestille mig, at det ikke er så rart, hvis ens kæreste ikke føler sig god nok.
Har du nogen idé om hvorfor han føler, at han ikke er god nok til dig? Ud fra de ting, du fortæller mig, virker det til, at din kæreste er rigtig glad for dig. Har du overvejet at tale med ham omkring det? Måske det ville hjælpe dig til at vide, hvad I sammen kan gøre, for at I begge føler jer trygge sammen?
Jeg kan virkelig godt nikke genkendende til den situation, du beskriver. Jeg kan godt forestille mig, at det må være svært for dig at vide, hvad du skal sige til ham. Har du tænkt over, hvilke tanker, der går gennem dit hoved, når din kærester siger, at han ikke føler sig god nok? Du skal vide, at jeg tænker, at uanset hvad du føler eller tænker indeni, så er det helt okay.
Hvis ikke du har lyst til at snakke med din kæreste omkring det, har du så måske overvejet at tale med en veninde om det? Det kan nogen gange være rart at sige sine tanker højt. Det kan nemlig tit hjælpe sig til at finde ud af, hvad man føler og tænker.
Ellers er vi altid glade for at lytte og skrive med dig herinde ved GirlTalk.
Knus fra Nicoline