Pige, 15 år
18. oktober 2021
Næsten hver dag ønsker jeg virkelig at jeg ikke er lesbisk
Hej Jeg er en 15 årige pige
Jeg har på en måde altid vist at jeg var til piger men viste ik at 2 piger kunne værre kærester eller blive gift lige som straight cupels kan, for omkring 2,5 år siden.
Jeg har et crush på min bedste veninde i de sidste 6 år nu. vi har gået i børnehave sammen, og går lige nu i klasse sammen.
Næsten hver dag ønsker jeg virkelig at jeg ikke er lesbisk. jeg har haft flere drenge kæreste, men jeg føler intet for dem. lige maget hvor maget jeg prøver at lyve til min hjerne, om at jeg burde være sammen med drenge kan jeg ik.
Det er heller ikke rat når alle de andre piger snakker om hvor maget de elsker drenge og jeg bare står der og lyver om at jeg også ka li de drenge de snakker om.
De sidste 2 år har jeg lavet maget selvskade på mig selv. for en måde at gøre op med den skyl førelse jeg har inde i. fordi jeg ikke burde kunne li piger, men stadig gør.
Jeg har på ingen måde lyst til at snakke med min familie om det her. fordi der er ret homophopeisk, og snakke altid om hvornår jeg får en DRENGE kæreste, eller snakker/skriver med nogle DRENGE lige nu.
For et par uger siden fandt jeg ud af jeg har en voksen lesbisk gran kusine. men at min far intet vil ha at gøre med hinde, fordi hun er lesbisk. så er regtig bange for at han vil gøre det same med mig. vis jeg fortæller ham at jeg også er lesbisk.
Hvad gør jeg, snakke med nogle om det. eller bare holde det inde ligesom jeg har gjort det de sidte 6 år

GirlTalks svar
Kære dig,
Tusind tak fordi du skriver ind – det er så godt du deler din tanker <3.
Det lyder ikke rart det du går igennem, og jeg forstår godt, hvis det er svært at være dig. Du skal vide, at vi skriver med mange piger, der har det sådan, og du er ikke alene med dine tanker, selvom det måske kan føles sådan <3
Du skriver, at du ville ønske du ikke var lesbisk, men håber jeg du ved, at der intet galt i det. Du skriver også, at du prøver at lyve overfor din hjerne, samt når du taler med de andre piger om drenge. Kunne forstille mig, det må være udmattende at skulle lade som om og lyve, når man i virkeligheden ikke har det sådan – og måske endda også ensomt. Syntes helt klart du skal prøve at fortælle, hvordan du har det, til nogen du stoler på, som eksempelvis din bedste veninde. Jeg ved fra mig selv, at mine tanker ofte bliver lettere at bære, hvis jeg deler dem med andre. Jeg kunne forstille mig, at din bedste veninde, meget gerne vil høre på dig og støtte dig – det fortjener du i hvert fald <3.
Hvis du har lyst til at tale mere, er du altid velkommen til at skrive ind til os på chatten!
Varmest hilsner,
Fra Charlotte