Bekymret pige, 13 år
15. september 2021
Jeg er bange for at udvikle skoleangst
Hej Girtalk
Jeg har nu kæmpet med angst i godt 2 år nu. Mkn familie er rigtig god til at hjælpe mig mår jeg får en angstanfald.
Men igår på min skole fik jeg et angstanfald, jeg ville sige det var det 2. andet værste jeg nogensinde havde fået. Jeg kunne ikke gå på mine ben og følge jeg skulle besvime. Men idag har jeg ikke turdet komme i skole. Er bange for det samme sker igen, og nu er jeg bange for at udvikle skoleangst - fordi jeg elsker at gå i skole men nu er jeg bange😨❤️

GirlTalks svar
Hej med dig,
Tusind tak, fordi du skriver og deler dine tanker og følelser med mig. Du er virkelig sej. Det lyder som en svær situation du står i. Jeg kan godt følge dig i, at du ikke tør, at komme tilbage i skole efter en ubehagelig situation.
Du skriver, at du snakker med din familie om det. Det lyder rigtig dejligt, og jeg vil derfor høre, om du har snakket med din familie om den angstanfald du fik på skolen? Du skriver, at du er bange for at du er ved at udvikle skoleangst. Har du gjort dig nogle tanker om hvorfor du tror, det er skoleangst? Er der nogle bestemte situationer på skolen, hvor du kan mærke at det er på vej? Det kunne være, du havde en veninde, som du kunne betro dig til netop når du mærker angsten på skolen? Nogle gange gange kan det hjælpe, at dele sine tanker og følelser med nogen. Det kan være at nogle af dine veninder, også har oplevet at mærke angsten, når de er på skolen?
Du er så mega god til at dele dine tanker og følelser, og jeg tror på dig! Vi står altid klar til at skrive med dig i chatten, hvis du har brug for en at tale med.
Knus Anna