Charlie, 11 år
20. september 2021
Jeg føler mig som et forskelligt køn hver dag
Hej jeg er en pige på 10-11 år. Jeg føler som et forskelligt køn hver dag og det gør mig til gender fuild.
Men mine forældre syndes jeg er for ung til at vide det og det er lidt svert så de kalder mig for Olivia men jeg vil gerne kaldes for Charlie og jeg kan også godt lide piger og ikke drenge men igen Syndes min familie At jeg er for ung det er jeg lidt ked af så jeg tør ikke rigtig at sige så meget til mine forældre.

GirlTalks svar
Kære Charlie
Tusind tak fordi at du skriver herind og tør dele dine tanker og følelser med os!
Først og fremmest vil jeg skrive, at jeg synes du er så sej, at du står ved dig selv, for det kan ikke altid være let.
Jeg kan godt forstå, at du synes det er svært og at du bliver lidt ked af, at dine forældre ikke helt anerkender dig, på den måde som du har brug for. Jeg er dog også helt sikker på, at dine forældre elsker dig utrolig højt, men at de måske har lidt svært ved at forstå det?
Jeg kan godt forstå, at det gør at du ikke rigtig tør sige så meget til dine forældre, men hvis du kan, så tror jeg, at det er rigtig godt at snakke med dem om det. Så kan det være de stille og roligt bedre kan forstå dig. Hvad tænker du om det?
Jeg vil også varmt anbefale dig sexlinjen, de har skrevet nogle rigtig gode ting om transkøn og ciskøn (https://www.sexlinien.dk/emneside-seksualitet-og-koen/transkoen-og-ciskoen). Hvis du har mod på det, kan du også vise dine forældre siden, så de selv kan læse lidt om det.
Hvis du har brug for at skrive mere, er du altid velkommen på chatten, som har åben hver aften!
Mange knus
Dea, Girltalk