Charlie,
21. september 2021
Jeg har ikke nogen at være sammen med i skolen
Jeg kan ikke finde ud af at finde venner så jeg her ikke nogen og være sammen med I skolen
Så begynder jeg med at tænke jeg ikke er god nok og min lærere føler jeg er ligeglad.
Jeg kan hælder ikke finde ud af at sige fra så jeg bliver altid set ned på. Jeg savner nogen der vil snakke med mig.

GirlTalks svar
Kære Charlie, tusind tak for dit brev.
Hvor er det modigt af dig, at fortælle hvordan du har det. Jeg forestiller mig, at det kan være rigtig hårdt, at have det ligesom dig! Det er ligeledes rigtig vigtigt for mig, at fortælle dig at uanset hvad, fortjener du en ven og en at snakke med, lige så meget som alle andre <3
Det med at få venner, kan være rigtig svært, så jeg kan godt forstå, hvis du oplever det som udfordrende. Det er meget forskelligt, hvor naturligt det føles, at tale med andre mennesker og finde interesser som man har til fælles. Det er derfor helt okay at spørge andre om hjælp. Du fortæller, at du oplever at dine lærere tror du er ligeglad. Kunne du have mod på at fortælle dem, at du ikke er ligeglad, men at du synes det er rigtig svært, at blive venner med dine klassekammerater? Jeg tænker nemlig, at de rigtig gerne vil hjælpe dig.
Nogle gange kan det også være lettere, at få en ven uden for skolen til en fælles interesse, for så har man allerede idé om noget man kan tale om. Måske du kunne have mod på, at snakke med dine forældre om, at du synes det er lidt svært at få venner og i fællesskab kan I måske finde noget, der kunne være sjovt at starte til, hvor du kan møde andre?
Jeg synes at du i dit brev, har været rigtig god til at give udtryk for hvad du føler og oplever, så hvis du har mod på det, kan du fortælle dine forældre eller en lærer, det samme som du har skrevet til os. Hvis du har lyst til at tale lidt mere om det du oplever, er du også rigtig velkommen til at skrive ind til vores chat.
Og kære Charlie, du er absolut god nok!! Husk på det :-)
De bedste hilsner
Stine