Caroline, 14 år
21. september 2021
Jeg lyver for mine forældre om at spise
Jeg hader at spise. jeg siger til mine forældre når de er gået, at jeg har spist morgenmad og taget madpakke med, men det har jeg i virkeligheden ikke. og når vi spiser aftensmad tager jeg så lidt som mugligt. jeg ved ikke om jeg har en spiseforstyrrelse. synes ikke jeg er tyk, men synes jeg er lidt buttet.

GirlTalks svar
Kære dig,
Tusind tak for at skrive ind - det er så godt at du deler dine tanker ❤️
Det lyder ikke rart det du går igennem, og jeg forstår godt hvis det er svært at være dig lige nu. Du skal vide at vi skriver med mange piger der har det sådan, og du er ikke alene med dine tanker, selvom det måske kan føles sådan <3
Du skriver at du er i tvivl om, om du har en spiseforstyrrelse. Du skriver også, at du skjuler dine madvaner for dine forældre. Jeg forstår godt at du ikke har lyst til at dine forældre skal opdage det, men jeg tænker også at lyder tungt - og måske lidt ensomt- at gå med alene. Mon der er nogen der kender til hvordan du har det? Jeg ved fra mig selv, at mine tanker ofte bliver lettere at bære, hvis jeg deler dem med andre. Hvis ikke, har du så overvejet at dele det med dine forældre? Jeg ved det lyder grænseoverskridende i øjeblikket, men rigtig ofte kommer der noget godt ud af at dele sine tanker og bekymringer med ens nærmeste, og jeg forestiller mig at dine forældre rigtig gerne vil høre på dig og støtte dig - det fortjener du i hvert fald ❤️
Hvis du har lyst til at tale mere om det, er du altid velkommen til at skrive ind til os i chatten!
Varmeste hilsner,
fra Ditte