Anonym,
21. september 2021
Jeg vil gerne vide, hvilke apps man kan møde ibf på eller bare internetvenner
Jeg vil gerne vide hvilke apps man kan møde ibf på eller bare internet venner

GirlTalks svar
Hej med dig!
Det lyder rigtig dejligt at du har lyst til at udforske hvordan man kan få nye venner. Der er helt sikkert en masse som står i samme situation som dig, og jeg syntes det er mega sejt at du tager sådan et fedt initiativ. Heldigvis så er der rigtig mange muligheder for at finde nye venskaber over internettet.
Jeg kommer med nogle konkrete forslag sidst i brevet, men inden jeg gør det, har jeg nogle spørgsmål som måske kan hjælpe dig nærmere til hvilke hjemmesider der vil være gode for dig, samt nogle forholdsregler der er gode at tage, når man for kontakt med andre over internettet. Nu kender jeg ikke din alder, men nogle vigtige ting for de fleste at tænke over kunne være:
• Du kan prøve at tænke over hvad der er et godt venskab for dig, og hvad du gerne vil have ud af venskabet? Det kunne være en fortrolig ven man kan betro sig til med alting, eller måske bare nogen som du kan spille spil med og sende sjove billeder frem og tilbage.
• Der er forskellige muligheder alt efter om det er nogen som du gerne bare vil chatte med, spille med, eller måske snakke med, med både billede og lyd.
• Der findes også hjemmesider hvor man kan være anonym, hvis det er det man har lyst til det. Eksempelvis på appen Jodel. Der kan man udveksle meninger, eller få et godt grin, selvom man ikke skriver med de samme hver dag.
• Er det et venskab med en person som du måske en dag vil mødes med i virkeligheden?
• Sidst men ikke mindst, så husk på at ligegyldig hvad personen i den anden ende af skærmen siger, er det altid vigtigt at respektere sine egne grænser, og ikke give nogle oplysninger, som kan blive misbrugt, eller stjålet. Eksempelvis dit cpr-nummer, penge, personlige billeder eller lignende. Der findes personer på internettet som kan finde på at udgive sig for at være nogle de ikke er i virkeligheden. Nogle lyver måske om deres alder, og andre måske om deres intentioner.
• Er der nogle interesser som du har, som du gerne vil snakke med andre om, eller blive klogere på.
Der findes både sociale medier såsom Facebook, Skype og Instagram, men der er også sidder som Boblberg.dk som specifikt handler om nye fællesskaber, og fælles interesser. Der er også mange som mødes på nettet og spiller spil med hinanden. Eksempelvis med appen Wordfeud, eller Uno-Freak.
Jeg håber at du kan bruge mine spørgsmål og forslag til noget. Hvis du bliver i tvivl om noget, eller har brug for at snakke mere om det at få nye venner, så husk at vi sidder klar til at hjælpe dig på chatten hver aften <3
Masser held og lykke til dig!
Kærlig hilsen Monica