AH, 18 år
02. maj 2022
En del af mig er bange for at få en kæreste og at jeg ikke vil have sex med ham
Hey Girltalk.
Det er min første gang jeg prøver at skrive et brev her inde, men følte det var en god måde at få lidt råd.
Der hvor jeg var lille og så serie med min familie og der var nogle der kyssede ville jeg altid kigge væk fordi det var “underligt”, men jeg var alligevel nysgerrig så jeg ville selv se serier og udforske hvad det betyd at kysse og så videre.
Der hvor jeg så blev lidt ældre, blev jeg meget fascineret af at rører ved mig selv og gå på forskellige hjemmesider med folk der rørte ved hinanden.
Jeg er nu 18 år og alle rundt om mig snakker altid om deres kærester og deres private liv med dem, og jeg kan ikke relatere, da jeg aldrig har haft sex. Jeg plejede at tænke at det var noget jeg også ville, men nu er det ikke så vigtigt for mig.
Selv når jeg har var sammen med mit crush og vi kyssede var det ikke noget jeg synes var fedt (og jeg er sikker på jeg virkelig godt kunne lide ham). En del af mig er også bange for at få en kæreste og at jeg ikke vil have sex med ham.
Jeg ved ikke om det bare er fordi jeg ikke har mødt den rigtige person endnu, eller om der er noget andet. Jeg har læst omkring at være aseksuel, men ved alligevel ikke om det er mig, da jeg som sagt har været meget interesseret i at røre mig selv der, hvor jeg var mindre. Jeg prioritere dog stadigvæk at holde i hånden, kramme og bare cuddle over mere sexuelle ting.
Jeg håber jeg kan få lidt råd\/hjælp så jeg ikke er så forvirret mere.
Hilsen den 18. årige pige

GirlTalks svar
Hej 18-årig pige :)
Mange tak for at du skriver ind, det er så fedt at du deler dine tanker <3
Du lyder mega selvreflekterende, og det er så sejt! Det lyder som en forvirrende situation, hvor du var interesseret i at røre ved dig selv, imens du med dit crush foretrækker at cuddle over noget seksuelt.
Jeg har selv veninder, som beskriver lignende følelser, så du er ikke alene <3
Vores seksualitet kan være meget forvirrende, og det er noget som hele tiden kan ændre sig :) Der er intet som er rigtig eller forkert, bare du mærker efter og finder ud af hvad du selv er komfortabel med. Det er det vigtigste. Uanset hvad, er dine følelser omkring sex og din egen seksualitet værdifulde.
Du er altid velkommen til at skrive til vores SMS og chat rådgivning <3
Jeg håber det har hjulpet, og du er altid velkommen til at skrive ind igen, vi er her altid for at lytte!
De varmeste hilsner,
Josefine