Pige, 14 år, 14 år
25. april 2022
Jeg er vild med en fyr, men snakker næsten aldrig med ham
Hej jeg er en pige på 14 år. Jeg er vild med en fyr, men snakker næsten aldrig med ham og han har ikke noget at gøre med mig - jeg har angst og er derfor meget bange for at skrive det til ham, tror godt han kunne finde på at sige det til nogen, tror heller ikke at jeg er hans type, fordi han tit er sammen med de ‘populære’ piger - ved ikke hvad jeg skal gøre - kan i hjælpe mig?

GirlTalks svar
Hej med dig og tusinde tak for dit brev <3
Jeg er glad for at du har skrevet herind og delt ud af dine tanker – det er mega sejt! Jeg kan godt forstå, at det er noget der fylder hos dig. Selvom det kan føles rigtig dejligt at være vild med nogen, kan det også være rigtig frustrerende og man kan føle sig meget magtesløs i forhold til hvad man skal gøre. Det er helt normalt at have det på den måde, så det er du slet ikke alene om. Jeg er nemlig sikker på, at der er rigtig mange der kan genkende dine bekymringer <3
Jeg forstår virkelig godt, at der er mange bekymringer forbundet med at være vild med en fyr. Det kan være meget nervepirrende og man kan let komme til at overtænke, fordi man gerne vil gøre et godt indtryk. Frygten for en afvisning kan også fylde rigtig meget og som du skriver, er du også bange for, om du nu er hans type. Det er også en helt normal tanke!
Du skriver i din besked, at i næsten aldrig snakker sammen og måske gør det det endnu sværere at få talt med ham om dine tanker. Jeg tænker derfor, om første skridt kunne være at få talt lidt sammen, så i kan lære hinanden lidt bedre at kende? Jeg forstår at det er mega svært, især når du har angst, som du skriver! Men jeg tror på, at det på sigt vil gøre det lettere for dig og give dig mod til at dele dine følelser med ham, hvis i bliver vant til at tale sammen og i kender hinanden bedre. Jeg har derfor lidt råd til, hvordan du eventuelt kan få en snak i gang med ham:
• Hvis i har undervisning sammen, kan du prøve at sætte dig ved siden af ham eller lave noget gruppearbejde sammen med ham.
• Det kan være svært, hvad man skal tale om. Et råd er at tage fat i ting i har tilfælles, da det kan gøre det lettere at tale om og er gode samtalestartere. Det kan fx være emner som skole, lektier, fælles venner osv.
• Måske har i en fælles ven, som du kunne dele dine tanker med, som kan hjælpe dig med at få snakket med ham.
• Et sidste råd jeg vil give dig, er at række ud til ham på sociale medier. Det kan ofte være nemmere at starte en samtale på sociale medier, frem for at sidde overfor hinanden. Det kan være at han har nogle sjove eller spændende billeder på hans instagram eller snapchat, som kunne bruges som en samtalestarter.
Jeg håber du kan bruge nogle af mine forslag, eller i hvert fald kan få lidt inspiration til hvordan du kan tackle det. Hvis tankerne bliver ved med at fylde hos dig, så er du meget velkommen til at skrive ind igen, eller eventuelt skrive ind til GirlTalk’s chatrådgivning, hvor rådgivere sidder klar til at chatte om alt mellem himmel og jord <3
Kæmpe kram fra Sara <3