Line, 15 år
07. september 2022
Hvordan ved man at man er forelsket?
Hvordan ved man at man er forelsket og at personen du sammen med også er forelsket i dig?

GirlTalks svar
Kære Line,
Tak fordi du skriver ind til mig – det er meget modigt.
Når jeg læser dit spørgsmål sidder jeg og tænker på, om du er forelsket lige nu – det må være en dejlig følelse <3 dit spørgsmål kan være rigtigt svært for mig at svare på. Jeg kan mærke på mig selv, at jeg er forelsket, når jeg har sommerfugle i maven, og når jeg glæder mig ekstra meget til at se personen, jeg er forelsket i. Jeg synes dog også, at forelskelser kan mærkes meget forskelligt; nogle gange er de kæmpestore og helt ustyrlige, imens de andre gange er mere stille og rolige.
Jeg tror, det vigtigste er, at du er glad i personens selskab, og så tror jeg, at det hele kommer helt naturligt - så jeg synes, du skal prøve at mærke efter og være i nuet i stedet for at tænke så meget over, om du er forelsket eller ej, selvom jeg godt kan forstå, at det er svært.
I forhold til hvordan man ved, om en person er forelsket i en, så tænker jeg, at man ofte kan mærke det. Hvis ikke du er sikker på, hvad du fornemmer, kan du jo prøve at spørge - og så får du jo besked.
Du er mere end velkommen til at skrive ind til os i rådgivningen <3
Mange knus
Emilie