Mathilde, 18 år
07. september 2022
Jeg har rigtig svært ved at glemme den her fyr
Hej Girltalk
Jeg har rigtig svært ved at glemme den her fyr. Vi var meget sammen i 4 måneder sidste år, men har ik rigtig ses siden slut november.
Jeg troede at vi skulle være sammen og kunne få et godt forhold. Men han holder pludselig op med at skrive\/ringe og svare. I januar i år fik han så en kærste. Men jeg kan ik stoppe med at tænke på ham.
Vi var i byen sammen i går, sammen med hans kærste og nogle fælles venner. Det var rigtig hyggeligt, men jeg kan mærke at jeg stadig har følelser for. Jeg vil gerne have at vi bare kan være venner, men hvordan skal vi være det når jeg stadig elsker ham?
Mvh Mathilde

GirlTalks svar
Kære Mathilde.
Mange tak for dit brev og tak for at dele dine tanker og følelser - hvor er det sejt.
Det lyder som om der er mange forskellige tanker der fylder hos dig, efter du har mødt fyren du beskriver i brevet. Det kan være meget hårdt og svært, når man har tilbragt tid med en person og kontakten pludselig stopper, især når der er følelser involveret.
Nogle gange kan det være svært at gå fra at være mere end venner til en venskabelig relation. Jeg har førhen haft kontakt med piger som har skrevet ind til GirlTalk, som beskriver hvor svært det kan være at finde en god balancegang. Derudover har jeg veninder som har oplevet noget lignende og jeg er slet ikke i tvivl om at det kan være utrolig svært at rumme de følelser man går med efter kontakten til en fyr man har følelser for stopper.
Jeg vil dog sige at tid og tålmodighed godt kunne blive din bedste ven i den situation du står i. Som det kendte ordsprog lyder, “tid heler alle sår” og det kan muligvis være at du med tiden kan nå til et punkt hvor jeres relation kan udvikle sig i retningen af noget mere venskabeligt. For dig tror jeg det vigtigste er, at du mærker efter – og på den måde finder ud af hvor din grænse går. Du behøver jo ikke være venner med ham lige nu, men det kan være at jeres relation kan blive venskabelig, hvis du lige tager noget tid fra ham først. Jeg er slet ikke i tvivl om at det er nemmere sagt end gjort, men hvis jeg var dig, ville jeg prøve at starte der – og det er selvfølgelig altid vigtigt at mærke efter!
Jeg håber alt det bedste for dig i fremtiden og at du kunne bruge mit svar til noget. Hvis du har flere spørgsmål eller brug for at chatte med nogen, er du altid mere end velkommen til at skrive ind til GirlTalks rådgivning.
De varmeste og kærligste hilsner Rikke <3