Mia, 16 år
11. august 2022
Jeg har bare en masse mærkelige tanker der sidder fast i mit hovede om den her dreng
Jeg har bare en masse mærkelige tanker her for tiden som der sidder fast i mit hovede.. om den her dreng.. ja så vi havde noget og jeg begyndte måske at holde lidt af ham men så tog jeg på ferie i en uge. Efter sån 3 dage var det fint men så begyndte han at stoppe med at sende hjerter og bare ikke rigtig at svare mig.. det blev jeg da lidt ked af over. Men ja sån blev det ved og så havde vi aftalt inden det at gå til en koncert sammen og endte bare med at gå sammen med nogle af mine venner i stedet fordi han ikke svarede mig sådan direkte.. jeg fandt ham så sammen med nogle af hans venner som også er nogle jeg kender og ville lige prøve at snakke lidt kort med ham. Så jeg satte mig ved sidden af ham og så lagde han sig bare ned på mig hvilket var lidt mærkeligt. Men ja jeg fik hevet ham til side hvor jeg spurgte hvad der lige var sket og jeg ikke forstod det.. han sagde så bare at han ikke lige vidste hvad han ville. Og det gjorde selfølgelig lidt ondt på mig da jeg jo nok har lidt følelser i klemme for ham og efter det gad han ikke kigge på mig og så kom jeg til at sige om jeg bare var en fejl med svaret “hvis du siger det” hvilket jeg nok ikke lige havde brug for at høre i den situation.. men ja nu er det en lille uge siden og jeg kan da godt mærke jeg savner en person at snakke med og en person at holde om.. det er bare ikke det samme at være sammen med vennerne.. men jeg prøver så vidt muligt at tænke på ham da det gør lidt ondt og nu står jeg med et problem igen.. jeg har ham på snap og vi snapper sammen men vær gang jeg får en snap fra ham bliver jeg jo lidt glad selvom det skal jeg ikke.. og jeg prøver at få mig selv til at forstå at jeg ikke skal være glad når han sender en snap.. han sender ikke så mange snaps og jeg kan også se at han er meget mere på end at han svare mig.. og det er så irriterende at jeg skal gå at holde øje med det at han ikke svare.. vil på en måde gerne slette ham på snap bare så jeg kan komme lidt over ham men der er en del af mig der bare slet ikke kan klare den tanke og ligemeget hvad så kan jeg ikke tror jeg iværtfald ikke lige nu.. men jeg prøvede også at bare åbne hans snap uden at svare men der gik heller ikke så lang tid før at jeg bare sendte en snap igen.. hvor han så åbnede den lige med det samme hvilket jeg synes også var lidt mystisk hvorfor at han åbnede den så hurtigt.. men ja det var bare lige nogle af mine tanker der køre rundt i mit hovede og jeg ikke ved hvordan jeg kan få væk fordi jeg har været ret ked af det over det og det har jeg jo inderst inde overhovedet ikke lyst til at være og over en dreng.. \/:

GirlTalks svar
Kære Mia
Tusind tak, fordi du skriver ind og deler dine tanker. Det er simpelthen så sejt og modigt, at du gør det! <3
Jeg kan godt sætte mig ind i, at det hele gør dig lidt forvirret og går dig på. Jeg tror, at det er helt normalt at føle, som du gør. Når man er glad for en person, så er det bare mega svært ikke at f.eks. svare ham, når han skriver eller åbne hans snap lige med det samme, fordi man vil jo så gerne se, hvad han skriver. Min tanke er i hvert fald, at det du siger virkelig helt normalt! Det er også helt okay at være ked af det og være ked af, at han sagde og reagerede, som han gjorde. Bare husk, at det er helt okay at være ked af det og der er ingen rigtig eller forkert måde at reagere på sådan noget <3
Det er helt normalt, at du føler et savn til ham og et savn til en person, som kan holde om dig og som du kan holde om. Det giver god mening, at veninder ikke kan give det samme, det kan jeg godt forstå. Har du prøvet at tale med nogen af dine veninder om det her? Nogle gange kan veninder give et andet syn på sagen, som man ikke selv har overvejet og så er det jo et stort plus, at veninder altid er på din side, måske det kunne være en ide at tale med dem om det. Måske lige så meget bare for at snakke om det, det kan tit hjælpe bare at få det hele ud til nogen, som kender en, er min erfaring.
Du skriver, at du konfronterede drengen med, at du følte han var ligeglad og det er virkelig modigt gjort! Det er rigtig flot, at du tager sagen i egen hånd og bare spørger efter de svar, som du mangler, det kræver mod og jeg synes det er virkelig sejt! Måske du kunne prøve at snakke med ham alene. Altså helt væk fra hans venner, så det kun var dig og ham. På den måde, ville han måske være mere afslappet og du ville måske være det samme, når det kun er jer to og ingen til at blande sig eller forstyrre jer. Her kunne du måske sige, at du gerne vil have et konkret svar og ikke bare et “hvis du siger det.” Det kan være, at dette giver jer mulighed for en ordentlig snak, hvor I begge kan sige, hvordan I har det.
Jeg håber mit svar har igangsat nogle tanker hos dig omkring, hvad du kan gøre fremover. Jeg ønsker dig alt held og lykke med det hele. Hvis du har brug for det, er du altid velkommen til at skrive til vores rådgivning <3
De bedste hilsner
Julie