Aurora, 15 år
30. december 2022
Mit crush svarede ikke på en snap - gjorde jeg noget forkert?
Kære GirlTalk
Jeg har et crush på en dreng jeg går til drama med. Vi har lige nu juleferie og han var ikke til juleafslutningen, så jeg skrev til ham på Snapchat at jeg håbede han havde det godt, og nød sneen. Han virkede meget taknemmelig for at jeg skrev på det tidspunkt. Vi er vel egentlig gode venner dog jeg ikke kender ham utrolig godt har vi en del tilfældes. Han er et år ældre mig. Vi skrev lidt frem og tilbage om en film jeg lige havde set, og han sendte et selfie, jeg sendte et tilbage og sådan blev vi ved i en uge, med flere casual billeder om dagen. En dag havde jeg været ude med min mor og købe en kjole til juleaften. Den er stropløs og lyserød og jeg er vildt glad for den. Jeg prøvede den når jeg kom hjem og så så at han havde sendt et billede til mig. Jeg sendte et tilbage as you do og tænkte ikke rigtig over det, man kunne jo godt se at jeg havde en top på da stoffet var synligt, det var bare mit kraveben der var mere synligt end normal pga. den måde jeg sad på. Han sendte ingenting tilbage. Jeg kunne se at han havde åbnet det men sendte ingenting. Jeg besluttede mig for at lade ham være men skrev glædelig jul til ham den 24. Han skrev glædelig jul tilbage og jeg lod det være der, der var ikke så meget at svare på. Gjorde jeg noget forket? Vi havde kun skrevet som venner og jeg syntes ikke der var noget galt med billedet men jeg kan godt mærke jeg føler mig meget splittet over det da jeg virkelig godt kan lide ham.

GirlTalks svar
Kære du <3
Tak for dit brev, og for at du vil dele den her oplevelse. Jeg er nemlig sikker på, at der er mange andre, der har haft de samme tanker og følelser som du går og har. Jeg kan i hvert fald selv godt genkende det her med at være lidt vild med nogen, og så blive helt i tvivl om man mon har gjort noget forkert, når de ikke lige svarer.
Først og fremmest vil jeg gerne fortælle dig, at jeg ikke tænker du har gjort noget forkert ud fra det du fortæller. Som du selv skriver, så er I gode venner og han virkede taknemlig for at du ønskede ham god jul. I skrev og sendte snaps frem og tilbage i en uge, så mon ikke han også syntes det var hyggeligt at skrive med dig.
Men jeg kan godt forstå, at du oplever den her tvivl og forvirring, når han så pludselig ikke svarer på en af dine snaps. Det lyder også på dit brev som om, at du har tænkt på, om det mon kan have noget at gøre med den flotte kjole du havde på, da du sendte snappen? Jeg tænker det er rigtig vigtigt at huske på, at der er intet i vejen med at sende en snap, hvor du har en kjole på, og hvor man kan se dit kraveben. Det tænker jeg ikke du behøver at bekymre dig om. Du har lov til at have lige det på du har lyst til, og især når det er en kjole du er vildt glad for <3
Når det så er sagt, så kan der kan værre mange grunde til, at han ikke lige svarede på den ene snap. Mange har jo rigtig meget at se til her i december, og nogle gange bliver man distraheret, så man glemmer at svare folk. Det tror jeg vi er mange, der kan komme til, og det har du måske også prøvet selv? Dit crush svarede dig også, da du skrev til ham d. 24, og det kunne nok godt tyde på at han slet ikke har tænkt noget over din snap. Det kan stadig føles ubehageligt, når folk ikke svarer, men det kan være en god ide at huske på, at det ikke nødvendigvis har noget med dig at gøre.
Jeg forstår, at du føler dig splittet, og det er ikke rart, når man føler at man får lidt blandede signaler fra en person man virkelig godt kan lide. Tit kommer vi dog til at gøre ting meget større end de egentlig har været for den anden person, og det er helt naturligt <3 Derfor tænker jeg at du skal gøre det, der føles rigtigt for dig. Hvis du har lyst til at skrive til ham, tænker jeg godt du kan gøre det, og se hvad der sker. Det vigtigste er, at du gør det, der er rart for dig, og ikke bebrejder dig selv. Du er jo mega sej, når du skriver til en du synes er sød, og du virker rigtig, som en der er rar at skrive med <3
Jeg håber du kan bruge svaret til noget, og ellers er du altid velkommen til at skrive ind til os på chat eller sms <3
Kærlig hilsen Malou