Simone, 14 år
05. januar 2023
Skal jeg give op på min kæreste og tage ham den anden?
Hej, jeg er en 14 årlig pige og jeg har brug for et godt råd. Jeg har en kæreste som er et halvandet år ældre end mig, og vi blev en ting i midten af oktober. Jeg er en meget genert person, og kun åben over for de tætteste. Jeg synes at det er lidt svært at snakke om min kæreste og følelser til andre mennesker fordi at jeg går til spejder med ham, så mine skolevenner kender ham ikke, især fordi at vi har sover sammen og snaver, er det lidt svært at tale om fordi mine venner ikke har prøvet det endnu. Jeg har fortalt om ham til et par personer men ikke særlig mange. Imens har jeg været\/ er mega forelsket i en dreng fra min klasse i over syv år, har aldrig rigtig følt at han kunne lide mig, men på det seneste er det som om at han er lidt interesseret i mig. Forleden har jeg det bare som om at han ville hen og snakke med mig, men det tænkte jeg ikke over så jeg gik væk, da han var på vej hen til mig, og jeg føler at det sårede ham, for han var ikke i skole de sidste 3 dage. Hvad skal jeg gøre? Skal jeg give op på min kæreste og tage ham den anden, eller omvendt, håber at i snart svarer, hej hej.

GirlTalks svar
Kære Simone
Hvor er det dejligt at du skriver ind og deler dine tanker og følelser! Det lyder som om du står lidt i et dilemma, mellem at være sammen med din nuværende kæreste, eller prøve at se tingene an med en dreng fra din klasse.
Det er så normalt at syntes at flere er spændende og søde på en gang, og det er ikke altid nemt at finde rundt i. Jeg tænker at du skal mærke efter, hvad der føles mest rigtig for dig, og hvem du har det bedst med. Og imens, hvis du vil lære drengen fra din klasse bedre at kende, så husk at holde din kæreste i tankerne og reflektere over hvordan du vil have det, hvis han var sådan med en anden pige. På den måde kan du undgå ikke at såre nogen, imens du finder ud af dine følelser.
Du skriver også at det er svært at dele med dine skolevenner, hvad der sker med din kæreste, fordi de ikke har prøvet at snave og sove med nogen. Nu tænker jeg bare "højt", men det lyder ret svært at gå med det du oplever og tankerne du har vedrørende din kæreste alene. Det kan være at hvis du deler det med dine skolevenner, at de vil overraske dig, og at de har prøvet mere end du tror? Det kan i hvert fald være rart at tale bare med en anden om, så du ikke skal gå med det alene.
Jeg håber du kunne bruge mine råd og tanker. Husk du også er velkommen til at skrive til vores rådgivning, hvis du har brug for en at tale med om det <3
Mange GirlTalk kram herfra