Panda,
03. februar 2022
Det gør mig stadig mega ked af det når de skændes
Mine forældre sagde får 1/2 år siden at de skulle skilles men nogle måneder efter sagde de at de ikke skulle flytte fra hinanden og jeg blev mega glad MEN vær eneste gang jeg høre dem skændtes bliver jeg bange for de flytter fra hinanden og jeg har snakket med dem og mine forældre sagde at de ville finde en psykolog jeg kunne snakke med så det var en jeg ikke kendte men det blev ikke til noget. Så nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, får det gør mig stadig mega ked af det når de skændtes

GirlTalks svar
Kære Panda,
Tusind tak for dit brev og for at dele dine tanker med mig! Det lyder som en rigtig svær situation du står i derhjemme og jeg kan godt forstå, at det gør dig rigtig ked af det.
Hvor er du sej, at du har talt med dine forældre om hvordan du har det. Det kan være svært at tage den samtale!
Ud fra dit brev lyder det som om dine forældre rigtig gerne vil hjælpe dig og gøre dig glad. Samtidig lyder det som om de er lidt forvirrede og måske har glemt noget af det i har talt om. Det kan jeg godt forstå, hvis du bliver ked af det over!
Jeg tror, at det kan være en god idé at snakke med dem igen. Måske du kan starte med at tale med én af dine forældre, og fortælle om hvordan du har det. Det kan måske gøre det nemmere?
Jeg ved, at du er mega modig - så jeg er ikke i tvivl om at du kan gøre det!
Som jeg forstår det på dit brev, så lyder du åben og motiveret for at skulle starte hos en psykolog. Det synes jeg er supersejt!
Indtil du og dine forældre finder en psykolog som du kan tale med, må du huske at du altid er velkommen på GirlTalks chat eller SMS. Der kan vi tale videre om hvordan du har det, og hvad du kan gøre, i din situation.
Endnu engang tak fordi du skrev til GirlTalk <3
Stort kram fra Rebecca