Anonym,
24. januar 2022
Jeg har noget med en dreng og det har jeg haft i et halvt års tid, men mine forældre ved det ikke
Hejsa, jeg har noget med en dreng og det har jeg haft i et halvt års tid, men mine forældre ved det ikke. Han har spurgt om jeg vil komme til hans fødselsdag i vinterferien, men ved ikke hvordan jeg skal kunne sige det til mine forældre eller spørge dem om jeg må. Jeg ville virkelig gerne, men ved ikke om jeg må.

GirlTalks svar
Kære du,
Mange tak for dit brev til GirlTalk <3
Dejligt at høre, at du har noget med en dreng, da det lyder til, at det er noget, du er glad for.
Jeg er glad for, at du skriver ind til os, da det forhåbentlig kan give dig mere mod til at sige det til dine forældre. Jeg kan godt forstå, at du tænker, at du måske ikke vil få lov. Men jeg tænker, at det er bedre at spørge og håbe på et ja end ikke at prøve at spørger. Du er virkelig sej, hvis du får sagt det til dine forældre.
Tænker, at det er godt, hvis du fortæller dine forældre, at du har kendt ham i noget tid, da han så ikke lyder til at være en fremmed, som du gerne vil se. Jeg kender ikke til jeres relation, men jeg vil tro, at hvis du fortæller lidt om ham til dine forældre, så vil de måske være mere åbne over for at lade dig tage af sted til hans fødselsdag.
Men det er vigtigt, at du lytter til din mavefornemmelse og gør det, som du føler er rigtigt for dig. Jeg kommer kun med forslag til dig.
Håber meget, at du kan bruge noget af det, som jeg skriver til dig. Hvis du vil snakke mere om det, så skriv til os igen på chatten. Her vil vi meget gerne hjælpe dig, hvis du har brug for mere.
De kærligste hilsner,
Cornelie, Chatrådgiver hos GirlTalk