Anna,
17. januar 2022
Pigerne i klassen er opdelt i to grupper. Jeg er mega træt af at det skal være opdelt!
Pigerne i klassen er opdelt i to grupper der er os "de mærkelige" og så er der de "populære piger". Jeg er mega træt af at det skal være opdelt!

GirlTalks svar
Kære Anna,
Tak fordi du har skrevet ind til os med dine tanker. Jeg kan sagtens forstå, at du er træt af den opdeling, der eksisterer i din klasse. Det lyder som en rigtig ærgerlig situation, men jeg er glad for, at du deler det med os i GirlTalk.
Jeg har gennem min tid i GirlTalk snakket med flere piger, der ligesom dig oplever at klassen bliver delt op i grupper og kliker, som er svære at slippe af med, så du er bestemt ikke alene. Jeg kan desuden sagtens genkende det du skriver fra min egen tidligere klasse, hvor der også var forskellige grupper, med forskellige “kategorier”. Jeg synes, du skal vide, at selvom der i jeres klasse eksisterer den her opdeling mellem “de populære” og “de mærkelige” betyder det ikke, at det er sandheden. Selvom nogen har fundet på at putte jer i de her kasser er der så meget mere i dig og i de andre piger, der definerer, hvem I er, og I er alle sammen værdifulde, på hver jeres måde.
Jeg kommer til at tænke på, om det er noget I har snakket om i klassen? Måske bare i din vennegruppe? Jeg forestiller mig, at der kunne være flere, der ligesom dig er trætte af opdelingen. Hvis du ikke helt har så meget lyst til at tale med nogen af dine klassekammerater kunne det måske være rart at italesætte det overfor en lærer, som kan komme med nogle gode råd? Eller en ven eller noget familie? Jeg synes i hvert fald altid det hjælper at snakke med nogen om den slags ting, og hvis du synes det er lidt for meget at skulle tale med en der kender dig, er du selvfølgelig altid velkommen til at skrive ind til vores chat, hvor du vil være helt anonym.
Jeg håber du har kunnet bruge det her svar til noget <3
De kærligste hilsner,
Karen