Forvirret, 15 år
08. august 2022
Jeg skriver med en dreng, men han giver ikke nok
Jeg har skrevet med denne dreng i lidt under en uge. Hans første besked var hvornår vi kunne være sammen. Jeg troede at det var et åbentlyst tegn på at han godt vil prøve noget af med mig. Han gamer så vi skriver ikke så meget som jeg ville have håbet på. De første par dage skrev jeg også med andre drenge men det ved han ikke noget om. Jeg har alligevel slettet dem. Vi sexter men men meget mildt, så jeg ved ikke om det bare er for sjov. Men så de sidste par dage har jeg følt at hans beskeder er ret tørre (ingen entusiasme). Jeg kender til hans navn, alder, fødselsdag, bedstevens navn, at han bor tæt på min by, at han gamer, har været en player på Ometv og at han knækkede tanden da han cyklede ned af en rutsjebane og at han skal på efterskole . Han ved meget mere om mig føler jeg. Da han skrev om vi skulle være sammen aftalte vi at mødes fredag, som så blev til søndag og så aflyst fordi hans tand knækkede. Der er en uge til han skal på efterskole så han vil gerne være sammen med hans ven. Og det forstår jeg godt. Jeg har bare nogle ting jeg skal føle for at en person er værd at bruge min tid på. Ligemeget hvilket forhold vi har. Jeg konfronterede ham og han sagde at vi jo bare var venner og at ikke har tid til at skrive så meget fordi han er sammen med sin ven.
Hvad skal jeg gøre? Jeg er ligeglad om vi mødes irl eller ej, jeg har bare brug for entusiasme fra hans side af.

GirlTalks svar
Kære dig <3
Tusind tak, fordi du har skrevet ind med dine tanker. Hvor er det sejt og modigt, at du tør dele ud!
Jeg kan forestille mig, at du føler dig meget forvirret over din relation til denne dreng, især fordi du måske ikke ved, hvad han går og har af tanker og følelser om jer. Du nævner flere gange, at I ikke skriver så meget, som du havde håbet og at han ikke viser entusiasme. Jeg kan godt forstå, hvis det er frustrerende, når du gerne vil lære ham endnu bedre at kende.
Du skriver, at du har nogle ting, som du skal føle, for at en person er værd at bruge din tid på - lige meget hvilket forhold du har med personen. Har du gjort dig nogle tanker om, hvilket “ting” det er? Og om han opfylder disse “ting”? Hvis ikke, er det så en relation du har lyst til at blive ved med at bruge tid på? Hvis ja, har du så overvejet hvor relationen skal føre hen - har du det fint med at være hans ven eller vil du gerne mere end det?
Jeg synes det er rigtigt sejt at du har konfronteret ham, men det lyder som om at du ikke har fortalt ham direkte hvad du har brug for fra ham af - i forhold til hans entusiasme. Måske kunne det også være en mulighed, at tale med ham om?
Jeg håber, at mit svar har igangsat nogle tanker om dette, som kan give dig lidt mere afklaring. Jeg ønsker dig alt held og lykke og håber at det hele går som du ønsker. Hvis du har brug for at snakke mere om det, er du altid velkommen til at skrive til vores rådgivning <3
De bedste hilsner
Julia