Mig, 13 år
14. juli 2022
Jeg vil måske gerne FaceTime med min kæreste, men er bange for at det skal blive akavet
Hej til jer
Jeg har en kæreste.
Han er virkelig sød og jeg er virkelig glad for ham.
Vi bor ca. 1 time fra hinanden ikke at det er super langt væk. Men alligevel er jeg 13 år gammel og har jo ikke kørekort endnu så. Derfor ville jeg måske gerne FaceTime med ham eller bare ringe sammen.
Men jeg er bange for at det skal blive akavet.
Håber i har nogle råd der kan hjælpe ❤️
Knus fra Mig

GirlTalks svar
Kære du,
Tak for dit brev<3 Det lyder virkelig dejligt, at du har en kæreste, som er sød og som du er glad for - det er jeg glad for at høre!
Jeg kan godt forstå, at det kan virke grænseoverskridende og måske lidt skræmmende at skulle FaceTime eller ringe sammen med et andet menneske, hvis det ikke er noget, som man har gjort sammen før. Jeg kommer til at tænke på, hvad det mon er, som du er bange for, at det bliver akavet?
Samtidigt får jeg lyst til at skrive, at du jo ikke ved om det bliver akavet før I har prøvet det af? Jeg tænker også, at det er så sejt, at du selv har forsøgt at komme op med en løsning på at I bor så langt fra hinanden. Jeg tænker, om du måske kan prøve at foreslå din kæreste at I ringer eller FaceTimer sammen, og så se hvad han siger til det?  Måske det kan være en start at ringe sammen, fordi det måske kan virke lidt mindre grænseoverskridende at ringe sammenlignet med FaceTime.
Måske det også kan give mening for dig, at skrive nogle stikord ned, så du har gjort dig nogle overvejelser om, hvad  kan snakke om.
Jeg håber mit svar har fået sat nogle tanker i gang på dig, og at du kan bruge mit svar til et eller andet. Hvis du har lyst til at skrive mere om det så er du mere end velkommen til at skrive til vores rådgivning, som har åbent hver aften.
Knus fra Frederikke <3