Anna, 11 år
15. juni 2022
Hjælp! Jeg skal holde fødselsdag for pigerne i klassen
Hjælp!
Jeg skal holde fødselsdag for pigerne i klassen, og har fortalt nogen at vi skal pynte cupcakes\/muffins. Jeg fortryder det og vil hellere lave noget andet...
Hvordan og hvad skal jeg sige til dem??

GirlTalks svar
Kære Anna.
Tusind tak for dit brev <3 Det lyder så dejligt at du får besøg af pigerne fra din klasse, og det lyder som om du gerne vil sørge for at det bliver den bedste dag for dine veninder. Det er godt at du også mærker efter hvad du selv har lyst til at lave, også hvis det betyder at I ikke skal pynte cupcakes/muffins.
Jeg er sikker på at pigerne fra klassen synes det er hyggeligt at komme til din fødselsdag lige meget hvad I skal lave sammen. Hvis det var mig der skulle til din fødselsdag, ville jeg glæde mig uanset hvad, og ville ikke blive skuffet over at vi skulle lave noget andet.
I forhold til hvad du skal sige til dem, så kunne du måske fortælle, at du har fået en anden god idé som du er sikker på, at de også synes vil være sjov. Hvis du synes det er svært at sige det til dem, kunne du måske dele nogle nye invitationer ud i papirform, hvor du skriver hvad I skal lave til din fest.
Det er også helt i orden bare at sige til dem, at du ikke har lyst til at lave cupcakes/muffins. Sådan kan vi alle have det, og man må altid gerne ændre mening <3
Jeg håber, du kunne bruge mit svar, og husk du altid er velkommen til at skrive ind i rådgivningen.
De bedste hilsner
Celine