Maren, 14 år
13. juni 2022
Jeg har hverken haft en kæreste eller en flirt og forstår ikke hvorfor
Hejsa. Jeg er en pige på 14 og fylder 15 til september.
Jeg har hverken haft en kæreste eller en “flirt” og forstår ikke hvorfor.
Det er ikke fordi det er min udseende, for jeg modtager komplimenter.. så mon det er min personlighed der er problemet?
Jeg finder mig ikke i den situation, hvor jeg har over 60 drenge på snappen, og de vil gør alt for at få min opmærksomhed osv.
Jeg tror problemet ligger i, at jeg ikke er kostbar. Er især dårlig til, hvis det er overfor en dreng jeg selv kan lide. Jeg gad godt at lære at være kostbar uden at være for kold, men at personen vil chase efter mig :)

GirlTalks svar
Kære Maren,
Først vil jeg sige mange tak for dit brev, og for at du skriver ind til os og deler dine tanker <3
Du skriver, at du aldrig har haft en kæreste eller flirt, og at du ikke forstår hvorfor. Det er vigtigt for mig at fortælle, at du langt fra er alene om at ville ønske, at du havde haft en kæreste. Da jeg var på din alder, var der meget få i min omgangskreds, som havde flirts og kærester. Jeg forestiller mig, at det kan være svært at sammenligne sig selv med andre, som måske får meget opmærksomhed, for eksempel på Snapchat. Jeg vil gerne understrege, at du er lige så værdifuld som alle andre piger, uanset hvor mange drenge der er i din Snapchat indbakke.
Det er vigtigt for mig at fortælle, at du ikke skal bebrejde dig selv for ikke at have været i et forhold. Jeg er nemlig helt sikker på, at der ikke er nogen, som synes at der er noget i vejen med hverken din personlighed eller dit udseende, da du er lige netop som du skal være! Men jeg kan godt forstå, at der kan opstå tanker og tvivl hos dig omkring, hvad der forhindrer dig i at få en kæreste - men det er bestemt ikke noget, som du skal bebrejde dig selv for. Nogle gange kan det være svært at vide, hvordan andre tænker om en og hvorfor fyre handler som de gør. Jeg vil derfor høre dig, om du har talt med dine veninder om, hvordan du har det? Det kan være, at de har et andet blik på din situation?
Jeg kender udmærket følelsen af, at have lyst til at være kostbar og “hard to get” overfor nogen som man kan lide. Derfor ved jeg også hvor svært det kan være, at tilbageholde sine egne tanker og følelser - og måske endda lægge bånd på dem. Har du nogensinde prøve at give udtryk for overfor en fyr, at du er vild med ham? Der findes nemlig fyre derude, som også ser det som noget positivt at en pige tager initiativet <3 Jeg ser det i hvert fald som en kæmpe stor styrke, at du tør give udtryk for hvordan du har det. Det vigtigste er, at du er ærlig overfor dig selv og følger din mavefornemmelse <3
Jeg håber mit svar kunne give dig nogle gode råd og lidt ro i maven. Husk at du også altid er velkommen til at skrive ind til GirlTalks rådgivning !
De varmeste hilsner fra Josefine