Therese , 12 år
17. juni 2022
Jeg er forelsket men er virkelig nervøs for at han hader mig
Jeg er blevet virkelig forelsket i en dreng fra min parralel klasse efter min veninde Emma sagde at vi ville passe godt sammen, alle mine veninder spørg mig nu om jeg ka lide ham men jeg siger altid nej, jeg har tilføjet ham på snapchat men han har ikke tilføjet mig tilbage og han svarer ikke på instagram, er virkelig nervøs for at han hader mig

GirlTalks svar
Kære dig
Tak for dit brev og for at dele din situation med mig<3
Forelskelse er på mange måder virkelig dejligt, men der er også mange følelser og usikkerheder forbundet med det.
Jeg fornemmer, at du er er frustreret over, at du ikke har hørt fra ham på Snapchat og Instagram – og det forstår jeg godt. Det er irriterende at han ikke har svaret, men jeg tror helt bestemt ikke, at det er fordi han hader dig. Jeg tænker der kan være flere årsager til, at han ikke svarer dig. Kan det fx være fordi han ikke er så aktiv på sociale medier? Jeg ved det kan virke meget grænseoverskridende, men du kan fx prøve at smile til ham i skolen, søge øjenkontakt og sige “hej”. Så kan det være, at han bliver mere opmærksom på dig og dine intentioner på den måde.
Jeg vil også foreslå dig, at finde ud af, hvorfor du er forelsket i ham. Er det fordi dine veninde synes, at i ville passe godt sammen eller hvad er det der gør, at du har den følelse? Du kan eventuelt at skrive det ned på et stykke papir - det kan være en hjælp til at få et overblik over dine tanker og følelser.
Jeg håber du kan bruge mit svar – og ellers er du altid velkommen til at skrive til mig og mine søde kollegaer i rådgivningen!
Kram fra Cecilie, Girltalk