Amalie, 13 år
23. maj 2022
Jeg er lesbisk men jeg ved ikke hvordan jeg skal fortælle mine forældre det
Jeg er lesbisk men jeg ved ikke hvordan jeg skal fortælle mine forældre det.
Mine tætteste veninder og nogle få af mine venner ved det. De støtter mig og ser ikke noget problem i det og de har det fint med det.
Problemet er bare at jeg ikke ved hvordan jeg skal fortælle mine forældre det hver gang jeg tager mig sammen og vil fortælle dem det så begynder tankerne "hvad hvis de ikke støtter mig" "hvad hvis de kommer til at hade mig for det" eller "hvad hvis de ikke acceptere det"
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre og jeg håber i kan hjælpe mig

GirlTalks svar
Kære Amalie,
Tusind tak for at du skriver ind og tak for at du har lyst til, at dele dine tanker med mig.
Hvor er det dejligt at du har nogle gode venner og veninder som støtter og acceptere dig for den du er! Du er nemlig lige præcis som du skal være<3
Du skriver at du har en masse tanker om hvordan dine forældre vil reagere når du fortæller dem, at du godt kan lide piger. Du skriver også at du er bange for, at de ikke vil acceptere det. Jeg kan godt forstå at du gør dig alle de her tanker og at du synes det er svært, at finde ud af hvordan du skal fortælle dine forældre det. Jeg kender fra mig selv, at jo mere man går og holder ting hemmelige, jo flere dumme tanker kan der dukke op.
Jeg ved det måske kan være rigtig svært at få fortalt dem det i starten, men jeg forestiller mig at dine forældre rigtig gerne vil lytte og støtte dig – det fortjener du i hvert fald<3 Selvom det er nemt for mig, at sige så kan det være at du skal tage fat i dem og få det sagt, så de kan afkræfte de tanker du går med og som du har haft i forbindelse med at skulle fortælle dem det. Jeg sender en masse gode og positive tanker din vej og håber din snak med dine forældre kommer til at gå super godt!<3
Hvis du har lyst til at tale mere om det, er du altid velkommen til at skrive ind til os i chatten eller på sms
Mange hilsner fra Melanie