Anna, 11 år
23. maj 2022
Jeg bliver drillet med at jeg ikke kan lide at se film, men rigtig godt kan lide at læse.
Jeg bliver drillet med at jeg ikke kan lide at se film, men rigtig godt kan lide at læse. Hver gang der er film i klassen sidder jeg uden for klassen og læser i en bog, hvis jeg sidder inde i klassen og se filmen bliver jeg bange, uanset hvilken slags film det er og får maridt i flere dage efter. De andre er begyndt at holde filmaftener og hygge med film, hvor jeg bare ikke kan være med til det.
Hvad skal jeg gøre?

GirlTalks svar
Kæreste Anna <3
Tusind tak for dit brev. Hvor er det mega sejt at du vil dele dine tanker med os <3
Jeg er ked af at høre, at du bliver drillet med ikke at kunne lide film! Det er bestemt ikke i orden eller pænt gjort af dem, der driller dig! Det er helt naturligt og helt okay, at vi alle kan lide forskellige ting. Der er ikke noget, der er bedre at kunne lide, end noget andet. Jeg syntes personligt at det er super sejt, at du godt kan lide at læse bøger! Og når du får mareridt i flere dage efter at se en film, kan jeg bestemt også godt forstå, at du ikke kan lide at se dem.
Du skriver at de andre er begyndt at holde filmaftener, hvor du bare ikke kan være med, og spørger hvad du skal gøre.
Jeg tænker, at én mulig løsning kunne være at du inviterer dem, du godt kunne tænke dig at have en hyggelig dag eller aften med, hjem til dig, hvor du har planlagt at lave noget, som i alle kan være med til? Fx at spille nogle spil, lege beauty salon med makeup eller hvor man sætter hår på hinanden eller måske noget helt tredje! Det kunne du måske snakke med din mor eller far om, om de kunne hjælpe dig med at arrangere? Og eventuelt de kunne komme med flere gode ideer?
Du skal vide, at du bestemt ikke står alene med dit problem. Der er desværre mange piger, der skriver ind til os, som har prøvet at blive drillet med et eller andet. Noget der ofte kan hjælpe lidt, er at snakke med en voksen om det. Enten en lærer eller en forælder for eksempel. Og så skal du bare vide, at du er god nok og værdifuld præcis som du er! <3
Endnu engang tusind tak for dit brev, og du må altid skrive herind igen til vores rådgivning, hvis du har andre spørgsmål eller bare har brug for en lille snak <3
Stort knus
Karoline <3