x, 14 år
08. juni 2022
Jeg vil gerne mødes med en dreng, men tør ikke spørge mine forældre
Hej. Jeg er en pige på 14 år, og jeg har mødt en dreng over snap. Han bor ret tæt på mig og vi vil begge gerne mødes. Jeg har skrevet med ham i nogle måneder og han er rigtig sød mod mig og jeg stoler rigtigt meget på ham. Men problemet er hvordan jeg spørger mine forældre. De ved nemlig ikke at jeg skriver med drenge på snap. Så hvis jeg lige pludselig siger til dem at jeg vil mødes med en dreng jeg har mødt på internettet, bliver de helt klart virkelig skuffet over mig og sure og kommer til at sige nej. Jeg har altid haft det virkelig svært med at tale om drenge med mine forældre, og det er meget sværer for mig end det måske er med andre piger. Men jeg vil så gerne møde ham. Hvad gør jeg? Sniger jeg mig ud uden at de ved det?

GirlTalks svar
Kære dig<3
Tak for dit brev!
Jeg kan virkelig godt forstå, at du har skrevet herind med dit dilemma. Jeg ville også selv være i tvivl. Først og fremmest, så synes jeg du lyder som en virkelig god og betænksom datter, som gerne vil gøre det rigtige. Derfor tænker jeg det virker som om at du har en sund relation til dine forældre.
Inden du kaster dig ud i projektet, er der et par ting som synes jeg du skal overveje:
Er du fuldstændigt sikker på, han er den person han giver sig ud for at være? Har i fælles venner? Ved du hvor gammel han er? Ved du hvilken skole han bor på?
Når du har tænkt over dette, tænker jeg en mulighed kan være, at fortælle dine forældre hvad det er der foregår, og spørger om du må invitere ham over til hvor du bor, imens de er hjemme. På denne måde bliver de involveret og du går ikke bag ryggen på dem, som du udtrykker bekymring for. Du kan også aftale med dine forældre at du kan møde ham et sikkert sted, uden dine dem, da du fortæller mig han bor meget tæt på dig. For eksempel kan i mødes på en kort gåtur. Jeg tænker bare at dine forældre gerne ville kunne passe på dig og jeg er sikker på at de vil gå med til at lave en aftale med dig, hvori i alle kan være glade <3
Jeg håber du kan bruge nogle af mine forskellige muligheder!
Din problemstilling er meget almindelig i de her tider, med sociale medier, og jeg synes det er super godt at du overvejer hvordan og hvorledes, det skal foregå at du møder en fra internettet. Husk at du altid kan skrive ind til vores rådgivning, hvis du får brug for det <3
De bedste hilsner fra
Ida