Kato, 16 år
23. marts 2022
Der er en dreng i min parallelklasse, som er super sød
Hello<3 Der er en dreng i min parallel klasse som er super sød, og jeg er begyndt at få interesse i.
Men en af mine tætte veninder kan også godt lige ham, men hun tog lidt afstand, da hun blev i tvivl om han overhovedet var til piger, men har stadig følelser for ham.

GirlTalks svar
Hej Kato
Det lyder godt nok som en svær og kompliceret situation at være i for dig at være i. Det er så mega sejt at du skriver ind, og deler din tanker.
Tror du at din veninde bliver ked af det hvis du nu fik noget med ham? Jeg kan forstille mig at det må være svært at jonglere mellem, hvor meget man skal tage hensyn til din veninde og, hvor meget du skal tage hensyn til dig selv? Hvis det var mig, der var i din situation, vil jeg helt sikkert ikke syntes det var let.
Jeg tænker ikke, at der er noget der umiddelbart er mere rigtigt end andet, for hvis i begge kan lide ham, tænker jeg ikke der er nogen der har mere ret til kunne lide ham end andre? Dog kan det være mega svært, hvis du eller din veninde ender med at blive såret. Det kan være store følelser involveret når der er tale om forelskelses følelser, så måske kan det hele føltes meget overvældende? Har du det sådan?
Jeg tror, hvis det var mig, ville jeg snakke med min veninde om det, hvis I er åbne og ærlige kan det være at I kan hjælpes ad til at finde en god løsning. Herudover kan det være værd at overveje, hvad der er vigtigst for dig, om det er at være gode veninder med din veninde eller om det er at handle på dine følelser. Uanset hvordan du har det med det hele og hvordan det går med veninden og drengen for parallelklassen, så skal du huske at du er helt perfekt som du er!
Jeg ønsker dig alt held og lykke med det hele, håber du finder det hele. Du er selvfølgelig altid velkommen til at skrive ind på chatten.
Kæmpe GT knuser fra Nanna