Anonym,
14. marts 2022
Det er SOS!
hej girltalk, jeg syntes virkelig at det er dejligt at kunne skrive ind til jer altid lige meget hvad. det her problemer lidt latterliget, men det er SOS! jeg bor i usa og min veinde kommer snart og besøger mig fra danmark. det er fordi at jeg havde købt noget amerikansk slik med min far, som var til min veinde. men er kommet til at spise det! og min veinde siger at hun vil tage lakrids med til mig! så nå hun kommer kan det være at min far opdager at jeg har spist det! så har i nogle ideer til hvad jeg kan gøre!

GirlTalks svar
Kære dig,
Tak for at skrive herind og dele dine tanker <3 Jeg kan godt forstå at du skriver herind og er i tvivl om hvad du skal gøre nu. Det er forståeligt at du måske er lidt flov over, at du er kommet til at spise det slik, som din veninde skulle have haft. Det er da rigtig sødt af din veninde, at hun tager slik med til dig og så er det da ikke fedt, at du så ikke har noget til hende. Husk på at det kan ske for alle, at lysten til slik tager over – det har jeg bestemt også selv oplevet!
At skulle fortælle til din far at du har spist det, kan jeg godt forstå virker rigtig ubehageligt! Jeg er dog sikker på at din far vil sætte pris på din ærlighed, også selvom du måske har mere lyst til at skjule det lige nu. Tænk på at han nok har været i den samme situation som dig lige nu, og derfor nok godt kan forstå dig. Siden du skriver herind omkring det, tænker jeg ikke det har været en mulighed for dig at købe noget nyt slik inden hun kommer? Men hvis du har tid, kan du jo smutte ud og købe noget nyt slik?
Ellers kan du jo fortælle din veninde at du desværre er kommet til at spise den slik du havde købt til hende. Hun vil sikkert også sætte pris på din ærlighed og så kan i måske gå ud sammen og købe noget slik sammen, og lave noget pigehygge ud af det?
Jeg håber at dette kan hjælpe dig med dine tanker, og husk at du altid er velkommen til at skrive herind igen <3
Varme hilsner fra Nicoline, GirlTalk