Anonym,
07. marts 2022
Forelsket i dreng fra parallelklasse
Hvad kan man gøre hvis der er en fra ens parallel klasse man syntes er lidt sød men man faktisk ikke har snakket med ham og ved ikke rigtig hvad man skal sige også fordi nu hvor det er inde i min parallel klasse ser jeg ham ikke så tit og derfor kan jeg jo ikke snakke med ham bare mig og ham han går altid sammen med hans venner

GirlTalks svar
Hej med dig 💗
Jeg er rigtig glad for, at du har skrevet herind og kommer ud med det, der fylder i dine tanker. Jeg kan også godt forstå, at du er i en forvirrende og måske lidt frustrerende situation. Det kan føles vildt dejligt og spændende at have en lille crush på nogen, men det kan også være enormt irriterende, når man ikke ved, hvad man skal gøre ved det. Du er i hvert fald ikke alene om at have det sådan - det er der nemlig mange piger, som også skriver herind omkring, og jeg har også selv oplevet det.
Jeg kan også godt forstå, at det er nervepirrende at skulle snakke med nogen for første gang, men jeg tænker også det er det, der skal til, for at du kan finde mere ud af, om han er noget for dig, eller om I kunne være et godt match sammen. Så mit råd til dig vil nok være at prøve at finde på en måde, hvor du kan få snakket med ham. Her kommer der lige nogle råd, der måske kan hjælpe:
• Måske har du nogen fra din klasse, som kender ham og hans venner i parallelklassen? Så kunne du måske spørge den person, om du ikke skal med, næste gang de hænger ud sammen, eller om du kan blive introduceret til ham den søde?
• Det kan også være du har nogle fælles undervisnings- eller idrætstimer med parallelklassen. Så kunne du måske sidde ved siden af ham eller være på samme hold som ham i idræt og få snakket på den måde?
• En sidste mulighed jeg kommer i tanke om er at række ud til ham på de sociale medier? Det kan være du kan se på hans instagram eller snapchat, at I har noget tilfælles, som du kunne kommentere på, eller skrive til ham om. Det kan for nogle mennesker være nemmere at tage kontakt til andre på sociale medier, fordi det ikke er ligeså nervepirrende og så har man udvekslet nogle ord sammen, før man så snakker videre i virkeligheden.
Jeg håber nogle af de her forslag kan hjælpe, eller i det mindste inspirere, til hvordan du kan lære ham lidt at kende. Hvis tankerne bliver ved med at fylde, håber jeg også, du kan tage fat i en god veninde og få snakket mere ud, om hvordan du har det og hvad du kan gøre ved det. Ellers er du altid velkommen til at skrive herind igen eller bruge GirlTalk’s chat, hvor vi rådgivere står klar til at chatte med dig 😊
Held og lykke med det! Jeg sender de bedste hilsner herfra.
Kæmpe virtuelt knus,
Julia