Therese, 12 år
30. marts 2022
Jeg føler ikke at der er nogen der kan lide mig mere...
Jeg føler ikke at der er nogen der kan lide mig mere... alle fra min klasse sidder og snakker og så snart jeg træder ind i klasselokalet bliver alle helt stille, nogle at mine veninder ignorerer mig, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

GirlTalks svar
Hej Therese,
Jeg er virkelig ked af at høre, at du oplever at blive holdt udenfor i din klasse. Det kan være svært at åbne op for, hvis man synes man i forvejen er lidt alene, så det er virkelig godt at du skriver ind og deler dine tanker og følelser.
Du skal hvert fald ikke være i tvivl om at du er noget værd og at det ikke er okay, at blive ignoreret eller på nogen måde holdt udenfor. Det kan være virkelig hårdt og ubehageligt at gå i en klasse, hvor man ikke føler sig tilpas i, så jeg sender dig et kram, herfra den anden side af skærmen.
Jeg har selv gået i en klasse på min folkeskole, hvor nogle af os piger lidt på skift blev holdt udenfor og ikke var en del af fællesskabet - og så er det altså ikke så sjovt at skulle gå i skole hver dag.
“Hver tredje elev i folkeskolen, mangler nogen at være sammen med”, viser en undersøgelse fra magasinet Skolebørn
Det er altså mange, og helt sandsynligt også andre i din klasse der har oplevet eller vil opleve det på et tidspunkt.
Derfor vil jeg også fortælle dig, at du ikke er alene.<3
Når du skriver at dine veninder ignorer dig, kan jeg ikke lade være med at tænke på, om det ikke kunne være en idé at snakke med dem. Måske kan du prøve at fortælle dem hvordan du har det? Det kan være, at de måske har haft det på samme måde, eller vil hjælpe dig med at få det bedre i klassen.
Ellers kan det være du har mod på at dele dine tanker, med din familie, din lærer, eller måske en anden ven. Jeg håber i hvert fald at det løser sig for dig, og sender mange varme tanker til dig.
Du er også altid velkommen til at skrive til os på chat eller sms, vi er her altid for dig.
Knus, Katrine