Sally, 13 år
21. marts 2022
Kan mit crush lide mig?
Hejjj
Selvom det lyder lidt utroligt (med hensyn til min alder), så har jeg haft mange crush før. Jeg har for nyligt fået et crush, efter at være kommet over en anden. 
Jeg ser ham kun om torsdagen, da han går på en anden afdeling af min skole. Vi har musik sammen, og så ved et tilfælde har vi begge to fransk sammen gennem en ungdomsskole. 
Altså jeg har det okay med at tale med drenge, og jeg er meget social, så det plejer ikke at være et problem for mig. Problemet er bare, jeg kender ham ikke. Jeg smiler til ham, men han plejer at ignorere mig. Nogen gange vil han slet ikke kigge på mig. 
Det har virkelig fået mig til at føle mig usikker på om jeg var irriterende. 
Så lige da jeg har givet op, begynder han at forvirre mig endnu mere. 
Sidste torsdag til musik, står jeg og har svært ved at vikle et kabel ud. Han spørger om han skal hjælpe, men jeg siger nej. Alligevel tage han det og hjælper mig, derefter får jeg et smil.
Han smiler flere gange til mig, og da jeg er nede for at hente noget at drikke, smiler han til mig og siger hej. 
Det var som at han var en helt anden person den dag, det var virkelig forvirrende. Han plejer ikke engang at ville kigge mig i øjnene, og han nægter at sidde i nærheden af mig til fransk. 
Der værste er at jeg slet ikke kan tænke på andet, og torsdag (den eneste dag hvor vi ser hinanden) er lige pludselig blevet min yndlingssang. 
Skal jeg tolke han ændrede opførsel mod mig, som et godt tegn? Er der mon en chance?
Hilsen Sally <3

GirlTalks svar
Hej Sally <3
Jeg er rigtig glad for, at du har skrevet herind, hvor du modigt har delt det som fylder i dine tanker. Det er bare så sejt af dig!
Jeg kan godt forstå, at det med crushes kan være forvirrende. Især fordi du plejer at være at være social og fordi du snakker godt med drenge – og det er en virkelig god styrke du har.
Du skriver at han normalt ignorerer dig og ikke smiler tilbage. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært, at tolke hans opførsel, når du ikke kender ham. Det er du ikke alene om. Der er nemlig rigtig mange piger lige som dig, som skriver ind og spørger hvorfor deres crushes opfører sig som de gør. Det kender jeg også selv 😊
Du lyder til at være en meget reflekteret pige, og måske er det ham der lidt senere end dig har opdaget, at du smiler til ham og faktisk er meget sød? Det kan også være, at han ikke er lige så god til at snakke med piger, som du er til at snakke med drenge? Måske tør han ikke kigge dig i øjnene eller sidde tæt på dig, fordi han er genert?
Du skriver, at du er social, god til at snakke og at du smiler til ham. Ud fra det du skriver, tænker jeg bestemt ikke at du er irriterende, tværtimod lyder du som en rigtig sød pige. Jeg tænker, at du bare skal blive ved med at være dig – du er lige som du skal være.
Du vil gerne finde ud af, om der mon er en chance for, at han også kan lide dig. Mine råd til dig er:
• Du kan prøve at sætte dig tæt på ham i klassen, og se hvordan han reagerer på det
• Du kan prøve at snakke lidt mere med ham og spørge ind til ham
• Det sidste jeg kommer i tanke om er, at du kan prøve at række ud til ham på sociale medier
Jeg håber at du kan bruge nogle af mine råd til, at finde ud af om der er en chance for, at han også har eller får et crush på dig. For mig hjælper det også altid at snakke med mine veninder, og høre hvordan de ville gøre, hvis de stod i min situation. Du har i hvert fald været rigtig modig, for at åbne op og skrive til GirlTalk. Du er også altid velkommen til at skrive til os på SMS eller chat. Der sidder vores rådgivere altid klar til at hjælpe <3
Mange knus
Line