Alma, 13 år
25. november 2022
Skal jeg bare go for it eller skal jeg bare vente?
Hej Girltalk🫶
Jeg er rigtig gode venner med den her dreng jeg har kunne lide ham de sidste 3 år men det er aldrig blevet til noget da jeg ikke har haft så meget selvtillid jeg er stadig usikker på mig selv men det er blevet meget bedre jeg ved at jeg betyder rigtig meget for ham han ved også godt at jeg har kunne lide ham men han ved ikke at jeg stadig kan vi har puttet sammen. Før han fik en kæreste og han er en kæmpe player jeg er også bange for at vis vi bliver til noget og vi slår op er jeg bange for at jeg ikke kan kommer over til ham vis jeg har brig for hjælp fordi han har hjulpet mig rigtig meget skal jeg bare go for it eller skal jeg bare vente ind til jeg ikke længere er vild med ham? Tak på forhånd.❤️

GirlTalks svar
Kære Alma,
Tusind tak for dit spørgsmål! Det er helt normalt i din alder, at opleve de følelser og sådan en situation, som du beskriver i dit brev til os. Jeg kan også selv genkende flere af de ting du skriver, som fx det med at være lidt usikker på sig selv, eller frygten for, hvad et forhold og et eventuelt break-up kan medføre på sigt <3
Det lyder da super rart, at have en så god ven, som du kan putte med og få gode råd fra! Og super skønt, at du ved, at du betyder meget for ham og også gengælder hans følelser, selv om han måske ikke helt ved det <3 Det kan jeg godt forstå, at du er lidt nervøs for at miste, i tilfælde af at I kunne ende med at slå op. Men det er desværre oftest sådan her i livet, at man nogle gange må satse lidt, for at kunne vinde noget helt fantastisk - uanset om det så er drømmejobbet, et skønt forhold eller noget helt tredje <3 Så jeg tror, at mit bedste råd er, at du må mærke efter indeni dig selv, om du føler, at du er villig til at satse og potentielt få et endnu bedre forhold, end det du har nu, eller om du tror det er bedre, at I bare er venner. Kun du kan mærke, hvad der er det rigtige, og hvad du er klar til og har lyst til - og så er jeg sikker på, at det bliver rigtig godt, uanset om du vælger at vente eller at go for it! <3
Og så vil jeg også lige sige, hvor er det fedt, at du har fået lidt mere selvtillid og er blevet mindre usikker på dig selv! Den udvikling håber jeg virkelig fortsætter for dig, for jeg tror på, at alle piger er fantastiske og værdifulde præcist, som de er, og at de derfor ikke har nogen grund til, at være usikre på dem selv - Selv om jeg godt ved, at det er nemmere sagt end gjort, for det er noget, vi alle kæmper med. Men jeg håber, at du kan bruge noget at din nyvundne selvtillid til at finde frem til, hvad der er det rigtige for dig, i denne situation med din gode (måske lidt mere end) ven! <3
Husk at du altid må skrive ind til vores rådgivning, hvis du har brug for nogle at tale med <3
Stort knus,
Karoline