Anymon, 16 år
25. november 2022
Jeg har det svært med min familie
Hej brevkasse jeg er en pige på 16 år jeg har det svært med min familie rigtig tit når vi kommer op og skændtes bliver jeg ked af det fordi det er ikke fedt jeg er en person som ikke kan sådan noget når nogle fra min familie gøre mig ked af det ovre mange ting og jeg hader når det sker men jeg snakker med en af mine veninder som hjælper mig hun er der altid når der sker noget svært eller er sket noget svært og det er jo dejligt. Og det er så tit at de gøre mig ked af det hvis de ikke snakker pænt eller noget andet som gøre mig ked af det og jeg prøver altid og stoppe det men det hjælper slet ikke😔😔hvad synes i jeg skal gøre kh pige 16 år

GirlTalks svar
Kære du,
Først og fremmest vil jeg sige tusind tak for dit brev! Det er så sejt, at du skriver herind for at dele dine tanker og fortælle GirlTalk om din situation!
Ud fra det du fortæller, så lyder det som om, at det er svært at være dig for tiden. Det lyder rigtig ubehageligt, at du tit skændes med din familie, og derfor er det helt forståeligt, at det gør dig ked af det. Jeg tror, at de fleste har prøvet at skændes med familien, og det kan være rigtig svært og fylde meget, så jeg vil blot fortælle, at du ikke er alene om at have det sådan, selvom det måske kan føles sådan til tider. Jeg ville ønske, at jeg kunne give dig en KÆMPE krammer, for det synes jeg, at du har fortjent! <3
Du fortæller, at du altid prøver at stoppe jeres skænderier, men at det ikke hjælper. Hvis du ikke allerede har forsøgt, har du så overvejet at snakke med din familie en dag, hvor I ikke skændes, og hvor du kunne fortælle dem, hvor ked af det du bliver, når I skændes, og når de ikke snakker pænt? Kunne det eventuelt være en mulighed at skrive dine tanker ned på et papir, så du kan støtte dig til papiret under jeres snak og dermed sikre, at du får fortalt, hvordan du har det? Alternativt kunne du måske skrive dine tanker og følelser ned i et brev og vise det til dem? I forhold til at du skriver, at din familie tit gør dig ked af det, hvis de ikke snakker pænt, så vil jeg blot fortælle dig, at du er helt, som du skal være. Du er værdifuld <3
Jeg er glad så for at høre, at du har snakket med en af dine veninder om, hvordan du har det, og at hun er der for dig, når du har brug for det. Det er sejt, at du rækker ud til andre, når du har brug for det.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at du endnu engang har fået mod på at fortælle din familie, at det gør dig meget ked af det, når I skændes. Hvis du har brug for at tale mere om det, er du altid velkommen til at skrive ind til GirlTalks rådgivning <3
De kærligste hilsner
Karen