Emma, 12 år
17. november 2022
Jeg er bare virkelig bange for at miste ham
Hej jeg er en pige der tinker meget på en dreng jeg er så forelsket i ham og jeg ved at han kan lide mig men jeg er bare virkelig bange for at miste ham men samtidig græder jeg virkelig tit vis der sker noget dårligt
Det kan måske være svært at forså men jeg har det bare ik så godt🥺

GirlTalks svar
Hej Emma
Tusinde tak, fordi du skriver ind til GirlTalk og deler ud af dine tanker og følelser omkring din forelskelse. Det er virkelig sejt, at du har mod på det!
Det lyder rigtig skønt, at du er forelsket og rigtig dejligt, at han også kan lide dig <3
Forelskelse er en rigtig skøn, men også en rigtig svær følelse. Det er helt normalt, at følelsen kan skifte i perioder, og at det indimellem kan være svært at være i. Forelskelse kan skabe mange dejlige fornemmelser i kroppen, gode tanker og følelser. Det kan samtidig være forvirrende og svært at være forelsket i en anden. Du skriver, at dine følelser og bekymringer måske kan være svære at forstå, men det synes jeg slet ikke, at de er. Når man er glad for et andet menneske, er det helt naturligt, at man også bliver nervøs eller bange for at miste vedkommende. Den følelse kender jeg godt selv, og der er mange andre piger, der skriver ind om det samme.
Frygten for at miste kan være svær at gå med alene, og derfor tænker jeg på, om du måske kunne have lyst til at dele dine følelser og bekymringer med ham? På den måde kan han få indblik i, hvordan du har det, og hvordan du tænker og følelser omkring jeres relation. Jeg synes i hvert fald, at det er rart at få talt om det, der er svært.
Hvis du synes, at der er lidt svært at tale med ham om, så har du måske en veninde, der kan genkende din situation, dine følelser eller tanker. Nogle gange hjælper det at høre fra andre, at ens følelser og tanker er helt normale, og at andre har oplevet det samme. Det har jeg i hvert fald oplevet var meget beroligende <3
Uanset hvad så skal du huske på, at han også godt kan lide dig, og derfor også gerne vil holde fast i dig og heller ikke vil miste dig.
Hvis du har brug for at tale mere om din forelskelse, dine bekymringer og dine følelser, så er du altid velkommen til at skrive ind til chat- eller sms-rådgivningen i GirlTalk <3 Der sidder nogle klar til at lytte til dig!
Kærlig hilsen Kaya