Sarha, 16 år
22. november 2022
Jeg kan stadig lide min eks, men han har det ikke på samme måde med mig.
Jeg kan stadig lide min ex men han kan ikke lide mig mere

GirlTalks svar
Hej Sarha,
Jeg er rigtig glad for, at du skriver herind til os på Girltalk, så tusind tak for det.
Det lyder som en svær situation, du står i. Hjertesorger kan gøre rigtigt ondt, og være svære at komme sig over. Det kan godt føles meget ensomt, når man skal vende sig til at være uden en, man holder af. Særligt hvis man er alene med sine følelser. Det er helt okay, at det er svært og tager tid.
Nogle gange kan det være en hjælp at fokusere på andre ting som venskaber, familie, dine hobbier eller noget andet. Ofte hjælper det også at dele sine tanker og følelser med andre. Måske du kan finde noget du holder af at beskæftige dig med, som du kan bruge til at få fokusset væk fra ham og over på dig selv.
Derudover kan det hjælpe at få skrevet de ting man savner ved sin eks kæreste ned. Nogle gange kan savnet handle om andre ting end lige personen, f.eks. trygheden ved at være i et forhold. Nogen oplever også, at deres selvværd er bundet op på personen. Så ved at finde ud af hvad det er man savner, kan man få øje på de steder hvor man måske selv kan tilføje de ting til sit liv. Jeg håber det gav lidt mening for dig og at det kan hjælpe dig fremover <3
Du er også velkommen til at tage kontakt med os på chatten, der er vi mange som gerne vil være der for dig<3
De bedste hilsner
Michelle