smukke, 11 år
14. november 2022
Jeg er bange for han bliver sur på mig fordi jeg ville slå op
jeg har en dreng fra klassen jeg er kærester med at spurgte mig om n***n billede jeg skrev nej men næste dag spurgte han om vi kunne mødes på skolen jeg sagde ja og han kom tæt på mig og så kysset han mig og det var t****kys nu er jeg bange for han bliver sur på mig for jeg ville slå op

GirlTalks svar
Kære du,
Mange tak for at skrive ind til os på Girltalk. Det er virkelig modigt at du tør dele dine tanker her!
Du skal vide, at det altid er i orden at sige nej - også selvom man er kærester. Der skal altid være plads til at mærke efter, hvad du har lyst til og hvad du er klar til. Derfor var det virkelig sejt og modigt af dig, at du lyttede til dig selv og sagde nej til at sende de billeder til ham. Det er virkelig vigtigt at mærke efter og aldrig føle sig tvunget til det. Man skal kun gøre det, hvis man selv har lyst <3
Når man er kærester er det også vigtigt, at der er plads til at prøve ting sammen i et tempo, hvor begge kan være med. Derfor er det vigtigt at snakke med hinanden om, hvilke ting man har lyst til og hvor ens grænse går. Det lyder til, at I har lidt forskellige grænser og er to forskellige steder i forhold til at være kærester og hvad man laver sammen med sin kæreste.
Med ærlighed kommer man langt, og hvis du ikke har lyst til at være kærester længere, tror jeg det er vigtigt, at du fortæller ham det <3. Man skal ikke forblive kærester, fordi man er bange for, at den anden bliver sur. Du fortjener det bedste og skal gøre, hvad giver dig den bedste mavefornemmelse <3.
Hvis du har brug for at vende nogle flere tanker eller der er noget andet som fylder hos dig, er du altid meget velkommen til at skrive ind til os i rådgivningen på sms eller på chatten.
Store kram og varme tanker fra
Trine