V, 11 år
10. november 2022
Når de er sammen så føler jeg mig virkelig som luft
Hej Girl talk
jeg har en rigtig rigtig god veninde som hedder A og jeg har været bedste veninder med hende i snart 6 år,og jeg elsker at være sammen med hende! der er bare det at der er en pige i min klasse der hedder N og de er 24\/7 sammen.Men når de er sammen så føler jeg mig virkelig som luft og jeg har prøvet at snakke med A rigtig mange gange om hun ikke også ville prøve på at huske at jeg også er der,men det føler jeg virkelig ikke at hun gør FX når vi cykler sammen så cykler jeg altid bagerst og så cykler de to foran mig og fniser og griner og snakker. Og tit når vi er i skole så går de to lige foran mig og holder rundt om hinanden.
de er også hele tiden sammen i frikratevne og skriver sammen i timerne men noget af det værste er bare at de skjuler at de er sammen for mig!
de siger at de kun gør det for ikke at gøre mig ked af det men at de skjuler det fra mig gør mig endnu mere ked af det!jeg har bare virkelig brug for en veninde som jeg kan stole på og altid er der fra mig,men det er A ikke,men jeg elsker at være alene med hende altså kun os to men det kan vi aldrig!! jeg kan bare ikke holde det ud mere,og det er jo ikke fordi at jeg ikke ville have at hun KUN er venner med mig jeg er jo mega glad for at hun har fået andre venner ind mig men jeg ville bare ønske at hun bare lige nogle gange ville kunne huske hvor fkn gode venner vi var før i tiden altså vi lavet alt sammen med nu gør A og N det.

GirlTalks svar
Hej V,
Tusind tak for dit brev. Vi er glade for, at du skriver ind til os <3
Det lyder som en ubehagelig situation du står i. Jeg kan virkelig godt forstå, at det ikke er rart, at føle sig som luft over for sin bedste veninde. Jeg synes virkelig du gør dig nogle rigtig gode tanker omkring dit venskab til din veninde A.
Jeg vil også rose dig for at have taget snakken med hende og fortalt hvordan du oplever situationen! Det kræver mod, at tage de svære snakke, så det er virkelig sejt gået <3.
Det lyder som om, at din veninde ikke helt har forstået, hvor meget det påvirker dig, siden hun ikke ændrer sin adfærd. Har du overvejet, at fortælle en voksen du stoler på om situationen? Eller snakke med både A og N om hvordan du føler, når de lyver om, at de er sammen og ikke inviterer dig?
Jeg tror der er rigtig mange piger derude, der kan spejle sig i din situation - du er ikke alene. Hvis du har brug for konkrete råd til hvordan du kan tage snakken med hende eller andet, er du altid velkommen til at skrive ind til vores rådgivning
Held og lykke med venskabet. Jeg håber, at I kan finde en måde at være venner på, der føles godt for jer begge <3
Kæmpe GirlTalk knus herfra