V\' 13 år, 13 år
25. november 2022
Min vennegruppe ignorerer mig
Hej girl talk.
Jeg har haft den her lille vennegruppe på en 12 stykker som bliver ved med at ignorere mig.
De er de eneste venner jeg har haft siden børnehaveklassen på min skole. Men da gruppen er ved at \'smide mig ud\' ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.
Har snakket med min mor om det og hendes ide var at jeg skulle til samtale med lærerne i skoletiden, men problemet er at når vi snakker med lærerene er der intet der ændre sig på nogen måde. Jeg vil sindsygt gerne skifte skole men er slet ikke klar over hvordan jeg skal komme med bus til tiden eller lignende.
Min mor syntes det er en dårlig ide når jeg skal til at Konfirmeres i maj månede næste år.
Jeg går allerede til præst og sådan noget.
Jeg har nemlig fundet en skole som ikke er SÅ langt væk.
Jeg kender de fleste piger på den skole og min nuværende kæreste går der også.
Ved bare ikke hvordan jeg får min mor til at sige ja til det og er heller ikke sikker på at jeg virkelig kan skifte skole på det her tidspunkt på året?

GirlTalks svar
Kære du,
Tusind tak for dit brev og for at du deler dine tanker <3
Det lyder til, at du er ked af at din vennegruppe er begyndt at behandle dig dårligt, og at du ikke helt ved, hvad du skal gøre i din situation. Først og fremmest vil jeg sige, at jeg godt kan forstå, at det må være rigtig ubehageligt at være dig lige nu. Det er aldrig rart når dem tæt på en begynder at opføre sig anderledes, og det kan føles som en kæmpe mavepuster, når man mister sine venner. Kram til dig <3
Hvor er du modig, at du har fortalt det til din mor allerede, og at du også har søgt hjælp hos dine lærere. Det viser mig, at du har en masse styrke og vilje til at ændre din situation, og at du ikke finder dig i at blive behandlet skidt af dine venner - det er bare så sejt! Det er nemlig ikke okay, at de gør dig ked af det ved at ignorere dig, og det er rigtig vigtigt at man er glad for og tryg ved at gå i skole.
Det lyder som om du rigtig gerne vil over på den nye skole. Jeg kender ikke til reglerne om skoleskifte, men jeg synes det er rigtig fint, at du allerede har haft den snak med din mor. Jeg tænker, om du har fortalt hende, at du ikke synes det har hjulpet at snakke med din lærer? Måske hun har nogle flere ideer til, hvad du eller I kan forsøge at gøre for at løse det? Jeg tænker, at hun også bare gerne vil have, at du er glad, så når du fortæller hende omkring dine tanker og følelser, så vil hun sikkert rigtig gerne hjælpe med det, hun kan - selvom alt det praktiske kan være lidt besværligt.
Jeg er glad for at høre, at du både har hende, din kæreste og måske også pigerne på den anden skole, du kan snakke med - det er nemlig rigtig fint, at du har nogle tætte at snakke med, når nu din anden vennegruppe ikke opfører sig ordentligt, uanset om du kan skifte skole lige nu eller ej. Har du mon flere venner på din nuværende skole, som du kan begynde at snakke og ses lidt mere med, eller kender du nogle søde piger fra en sport eller andet? Det kan være, at der er nogle nye spændende venskaber, der venter på dig!
Jeg håber, at mit svar kunne hjælpe lidt, og at du finder den bedste løsning for dig <3 Hvis du har brug for det, så må du altid skrive ind til vores rådgivning!
Kram fra
Linea