Karoline, 18 år
19. oktober 2022
Skal jeg prikke til ham igen?
Hej Girltalk
Det er nok sket det klassiske, jeg har fået et godt øje til en der går i 3g. Jeg stødte på ham, da både ham og jeg skulle lave noget arbejde for skolen, der snakkede vi sammen og jeg syntes han virkede meget sød og sjov. Derfor tænkte jeg, at jeg ville prøve at prikke til ham, først gjorder jeg det på instagram, hvilket gik godt han begyndte også, at følge mig. Jeg fik også hans snap og vi snappede meget kort, det kom ligesom aldrig i gang. Jeg var til nogle forskellige gymnasie-fester, hvor jeg ikke helt kunne lade være med at holde øje med ham.
Da han senere blev student tænkte jeg, at der var en anledning til igen at prikke til ham. Hvilket også gik bedre end første gang vi snappede i en lille uges tid, men desværre døde de ud.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at spørger jer om, skal jeg prøve at prikke til ham igen, hvor jeg er mere fast holden og måske mere ærlig omkring, hvad det er jeg vil. Eller skal jeg bare lade det ligge, tænke at det var det og venten til der måske kommer en ny som fanger mit blik. Måske en i har en tredje mulighed som jeg ikke lige hat tænkt på.
Hilsen pigen der er forvirret omkring kærlighed

GirlTalks svar
Kære Karoline
Tusind tak for dit brev om dine kærlighedstanker. For det første, er det meget modigt at du har turde dele dine tanker i et brev her til Girltalk. Jeg er sikker på, at du ikke er den eneste der oplever at være i tvivl om hvordan man skal handle når man får et godt øje til en. Og for det andet, kan jeg læse mig til, at du allerede har været sindssyg sej og prikket lidt til ham, det kan du godt være stolt af synes jeg.
Men derfor kan jeg også godt forstå, at du bliver i tvivl om hvorvidt du skal prikke til ham igen. Det kan måske føles som om, at det kun er dig der tager initiativ og at du sætter en masse på spil, og det kan jeg rigtig godt forstå. Jeg synes bare, at du er sej!
Så vidt jeg forstå, er det et par måneder siden at I sidst skrev sammen, og nu hvor du stadig tænker på ham, så synes jeg at du skal prøve at handle på det igen! Mine veninder og jeg har ofte stået i lignende situationer og der siger jeg altid, at man bare skal springe ud i det. De gange vi har gjort det, er det ikke altid endt som vi havde forventet og håbet, men så har man i det mindste fået afklaret det.
Jeg er sikker på, at du er ligeså sød og sjov, som du har beskrevet ham. Du er i hvert fald modig og kærlig kan jeg læse mig til.  Hvis du beslutter dig for, at kaste dig ud i at prikke til ham igen, men han virker afvisende, så må du huske at det ikke er ham der skal afgøre hvordan du har det med dig selv, hvis det skulle påvirke dig.
Desuden tænker jeg på, at det kunne være en god ide at være ligefrem og ærlig, som du selv nævner, ved fx at spørge ham på en date? Det kan jo sagtens være en uformel gåtur eller en kop kaffe.
Jeg tror, at jeg ville synes det var fedt at få det afklaret med det samme, i stedet for at gå og være usikker i snapchat samtale. Men det er jo helt op til dig, hvordan du vælger at gøre det eller ikke gøre det!
Som sagt skal du vide, at du uanset hvad er modig! Og selvom han måske ikke svarer som håbet, så er du lige så værdifuld som du hele tiden har været <3
Jeg håber, at det går lige præcis som du ønsker og at han endelig forstår din hentydning, hvis du beslutter dig for at prikke til ham igen. Og hvis ikke, så er jeg sikker på, at der kommer en ny som fanger dit blik på et tidspunkt.
Al held og lykke herfra!
Knus Sara