Sofia, 24+ år
19. oktober 2022
Kompliceret kærestesorg
Hej Girltalk,
Jeg har virkelig brug for at lette en kæmpe sten, jeg føler mig meget ked af det for tiden.
Min kæreste og har gået skævt af hinanden i noget tid, vi har været sammen i snart 4 år. Han har oplevet en masse traumatisk i hans tidligere forhold, det samme har jeg bare med utroskab. Det er desværre noget som stadig hjemsøger mig, og da han lavede lidt snusk bag min ryg for længe siden slog det klik. Det har taget lang tid at genfinde tilliden, men føler endelig den er på vej.
Desværre er han som han selv siger det "udkørt, og færdig." Han vil ikke være sammen længere da han ikke er forelsket eller føler gnisten. Jeg har i min despiration for ikke at miste ham tigget og bedt ham om at prøve igen, som han meget skeptisk har godkendt. Men kan bare mærke han ikke vil mere, og kan ikke få mig selv til at give slip.
Udover at han slog op med mig igår, blev jeg ringet op af min mor som lige har fået diagnotiseret kræft, og min søster er gravid (som jo er en skøn nyhed). Vi flyttede langt væk hjemmefra sammen, så har heller ikke så mange at snakke med. Kan bare ikke rigtig være i mig selv, eller koncentrere mig i længere end 5 minutter uden at blive ked af det. Hvad skal jeg gøre??
MVH

GirlTalks svar
Hej Sofia<3
Jeg er rigtig glad for, at du skriver herind til os på Girltalk, så tusind tak for det.
Det lyder til, at du går gennem en rigtig hård periode. Så jeg kan virkelig godt forstå, at du har brug for at få lettet dit hjerte.
Det lyder til, at der er rigtig mange svære ting, som fylder hos dig. Jeg er rigtig ked af at høre, at din kæreste ikke længere vil være sammen. Det er aldrig nemt, og jeg ved, at du ikke er alene med de følelser, som du bærer rundt på lige nu. For det første, så vil jeg bare fortælle dig, at det er helt naturligt, at du har reageret på det din kæreste lavede bag din ryg for et stykke tid siden. Når man er i en kærlighedsrelation skal man kunne stole på det menneske, som man er sammen med og det lyder til, at du i hvert fald har oplevet, at der skete en form for mistillid imellem jer.
Det er vigtigt at du lytter til dig selv og husker på, at det måske heller ikke er sjovt at være i et forhold med mistillid og hvor du føler, at I ikke er på samme bølgelængde.
Det lyder som om, du gennemgår en rigtig svær tid og jeg forstår godt, at du har brug for, at der ikke sker flere ændringer i dit liv lige nu. Jeg tror, det er vigtigt for dig at finde ud af, hvorfor du gerne vil fastholde din relation til din kæreste, og hvad der gør, at du ikke kan give slip?
Det du skal huske dig selv på er, at du fortjener en kæreste som ikke er i tvivl om dig, og som forguder dig for den du er. Du er netop lige som du skal være <3 I denne her tid, hvor tingene er ekstra svære synes jeg at du skal sætte noget tid af i løbet af dagen, hvor du gør noget godt for dig selv fx høre noget musik, gå en tur, lytte til podcast, se en film eller gøre noget andet, som kan gøre dig glad. Selvom tingene er rigtig svære lige nu, så skal det hele nok blive godt igen <3
Og hvor er jeg frygtelig ked af at høre at din mor er syg, det gør mig virkelig ondt. Jeg håber det bedste for dig og din familie. Jeg sender mine bedste tanker til jer <3
Tillykke med din søster, det er altid fantastisk med et lille nyt liv i familien <3
Kærlig hilsen
Anna